STŘELEC, Stanislav and Jana KRÁTKÁ. Činnosti třídního učitele z pohledu vedení škol (The form teacher activities from the school administration point of view). In Sborník z konference ČAPV Současné metodologické přístupy a strategie pedagogického výzkumu, 5.-7. 9. 2006 (CD-ROM) Plzeň. 1. vyd. Plzeň: ČAPV, KPd FPE ZČU, 2006, p. 36-44. ISBN 80-7043-483-X.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Činnosti třídního učitele z pohledu vedení škol
Name (in English) The form teacher activities from the school administration point of view
Authors STŘELEC, Stanislav (203 Czech Republic, guarantor) and Jana KRÁTKÁ (203 Czech Republic).
Edition 1. vyd. Plzeň, Sborník z konference ČAPV Současné metodologické přístupy a strategie pedagogického výzkumu, 5.-7. 9. 2006 (CD-ROM) Plzeň, p. 36-44, 9 pp. 2006.
Publisher ČAPV, KPd FPE ZČU
Other information
Original language Czech
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14410/06:00017134
Organization unit Faculty of Education
ISBN 80-7043-483-X
Keywords in English form trachet; kompetence; conditions for work; teachers cooperation with patente; educational role of form trachet; teachers personal dispositions; questionnaire; health aspects
Tags conditions for work, form trachet, health aspects, kompetence, questionnaire, teachers cooperation with patente, teachers personal dispositions
Tags Reviewed
Changed by Changed by: Mgr. Jana Krátká, Ph.D., učo 42028. Changed: 29/6/2007 19:10.
Abstract
Příspěvek se zaměřuje na zkušenosti s kvantitativním výzkumem v oblasti činností třídního učitele. Cílem je charakterizovat, jak je posuzován vedením školy význam třídního učitele jako výchovného činitele. Prostřednictvím analýzy výsledků dotazníkového šetření jsme se snažili získat odpovědi na některé otázky související s funkcí třídního učitele.
Abstract (in English)
This paper is focused at experiences with a quantitative analysis applied at the field of a form teachers activity. The goal is to describe some of the actual events that occur and influence the position of a form teacher in the school system as wells as displaying the form teachers personality from a vice-headpersons point of view. Having analysed the questionnare we tried to answer the questions concerning the position of a form teacher.
Links
MSM0021622421, plan (intention)Name: Škola a zdraví pro 21. století
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, School and Health for the 21st Century
PrintDisplayed: 27/4/2024 03:10