KNECHT, Petr a Martin WEINHŐFER. Jaká kritéria jsou důležitá pro učitele ŽŠ při výběru učebnic zeměpisu? Výsledky výzkumné sondy provedené na jihomoravských základních školách. In Současné metodologické přístupy a strategie pedagogického výzkumu. 1. vyd. Plzeň: Západočeská univerzita v Plzni, 2006, s. 35-51. ISBN 80-7043-483-X.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Jaká kritéria jsou důležitá pro učitele ŽŠ při výběru učebnic zeměpisu? Výsledky výzkumné sondy provedené na jihomoravských základních školách
Název anglicky According what criteria do teachers select geography textbooks?
Autoři KNECHT, Petr (203 Česká republika, garant) a Martin WEINHŐFER (203 Česká republika).
Vydání 1. vyd. Plzeň, Současné metodologické přístupy a strategie pedagogického výzkumu, s. 35-51, 2006.
Nakladatel Západočeská univerzita v Plzni
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14410/06:00031599
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 80-7043-483-X
Klíčová slova anglicky Education; Educational Research; Didactics of Geography; Teachers Research; Textbooks Research; Textbooks Assessment
Štítky didactics of geography, Education, educational research, Teachers Research, textbooks assessment, textbooks research
Změnil Změnil: doc. Mgr. Petr Knecht, Ph.D., učo 53924. Změněno: 18. 6. 2009 12:44.
Anotace
Příspěvek je seznámením s výzkumnou sondou, jejíž autoři se snažili na vzorku 53 učitelů prostřednictvím dotazníku nalézt odpovědi na otázky týkající se interakce učebnice zeměpisu - učitel. K čemu učitelé učebnice využívají? Jakou plní učebnice ve výuce úlohu? Které učebnice učitelé využívají? Podle jakých kritérií vybírají učitelé učebnice pro svůj předmět? Jaké jsou jejich požadavky v souvislosti s učebnicemi? Sonda mimo jiné dokazuje aktuální potřebnost výzkumu učebnic, který by usnadnil učitelům výběř po všech stránkách nejkvalitnější učebnice.
Anotace anglicky
The contribution deals with the results of educational research study practiced at 53 elementary schools in South Moravian region in year 2005.The main aim of the study was the recognition how do geography teachers assess geography textbooks. The teachers had the occasion to mention positive and negative attributes of the textbooks, reasons and criteria for choosing a new textbook and the using purposes of the textbooks.
VytisknoutZobrazeno: 6. 5. 2024 19:30