2006
Jaká kritéria jsou důležitá pro učitele ŽŠ při výběru učebnic zeměpisu? Výsledky výzkumné sondy provedené na jihomoravských základních školách
KNECHT, Petr a Martin WEINHŐFERZákladní údaje
Originální název
Jaká kritéria jsou důležitá pro učitele ŽŠ při výběru učebnic zeměpisu? Výsledky výzkumné sondy provedené na jihomoravských základních školách
Název anglicky
According what criteria do teachers select geography textbooks?
Autoři
KNECHT, Petr (203 Česká republika, garant) a Martin WEINHŐFER (203 Česká republika)
Vydání
1. vyd. Plzeň, Současné metodologické přístupy a strategie pedagogického výzkumu, s. 35-51, 2006
Nakladatel
Západočeská univerzita v Plzni
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/00216224:14410/06:00031599
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
ISBN
80-7043-483-X
Klíčová slova anglicky
Education; Educational Research; Didactics of Geography; Teachers Research; Textbooks Research; Textbooks Assessment
Štítky
Změněno: 18. 6. 2009 12:44, doc. Mgr. Petr Knecht, Ph.D.
V originále
Příspěvek je seznámením s výzkumnou sondou, jejíž autoři se snažili na vzorku 53 učitelů prostřednictvím dotazníku nalézt odpovědi na otázky týkající se interakce učebnice zeměpisu - učitel. K čemu učitelé učebnice využívají? Jakou plní učebnice ve výuce úlohu? Které učebnice učitelé využívají? Podle jakých kritérií vybírají učitelé učebnice pro svůj předmět? Jaké jsou jejich požadavky v souvislosti s učebnicemi? Sonda mimo jiné dokazuje aktuální potřebnost výzkumu učebnic, který by usnadnil učitelům výběř po všech stránkách nejkvalitnější učebnice.
Anglicky
The contribution deals with the results of educational research study practiced at 53 elementary schools in South Moravian region in year 2005.The main aim of the study was the recognition how do geography teachers assess geography textbooks. The teachers had the occasion to mention positive and negative attributes of the textbooks, reasons and criteria for choosing a new textbook and the using purposes of the textbooks.