D 2006

Jaká kritéria jsou důležitá pro učitele ŽŠ při výběru učebnic zeměpisu? Výsledky výzkumné sondy provedené na jihomoravských základních školách

KNECHT, Petr a Martin WEINHŐFER

Základní údaje

Originální název

Jaká kritéria jsou důležitá pro učitele ŽŠ při výběru učebnic zeměpisu? Výsledky výzkumné sondy provedené na jihomoravských základních školách

Název anglicky

According what criteria do teachers select geography textbooks?

Autoři

KNECHT, Petr (203 Česká republika, garant) a Martin WEINHŐFER (203 Česká republika)

Vydání

1. vyd. Plzeň, Současné metodologické přístupy a strategie pedagogického výzkumu, s. 35-51, 2006

Nakladatel

Západočeská univerzita v Plzni

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14410/06:00031599

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

80-7043-483-X

Klíčová slova anglicky

Education; Educational Research; Didactics of Geography; Teachers Research; Textbooks Research; Textbooks Assessment
Změněno: 18. 6. 2009 12:44, doc. Mgr. Petr Knecht, Ph.D.

Anotace

V originále

Příspěvek je seznámením s výzkumnou sondou, jejíž autoři se snažili na vzorku 53 učitelů prostřednictvím dotazníku nalézt odpovědi na otázky týkající se interakce učebnice zeměpisu - učitel. K čemu učitelé učebnice využívají? Jakou plní učebnice ve výuce úlohu? Které učebnice učitelé využívají? Podle jakých kritérií vybírají učitelé učebnice pro svůj předmět? Jaké jsou jejich požadavky v souvislosti s učebnicemi? Sonda mimo jiné dokazuje aktuální potřebnost výzkumu učebnic, který by usnadnil učitelům výběř po všech stránkách nejkvalitnější učebnice.

Anglicky

The contribution deals with the results of educational research study practiced at 53 elementary schools in South Moravian region in year 2005.The main aim of the study was the recognition how do geography teachers assess geography textbooks. The teachers had the occasion to mention positive and negative attributes of the textbooks, reasons and criteria for choosing a new textbook and the using purposes of the textbooks.