Social adaptation of children in the school environment: The problems and disturbances
POLEDŇOVÁ, Ivana a Zdenka STRÁNSKÁ. Social adaptation of children in the school environment: The problems and disturbances. In 20th Annual Conference of the European Health Psychology Society: "Social Change and New Challenges for Health Psychology", 30 August-2 September 2006, Warsaw University, Warsaw, Poland. 2006. |
Další formáty:
BibTeX
LaTeX
RIS
|
Základní údaje | |
---|---|
Originální název | Social adaptation of children in the school environment: The problems and disturbances |
Název česky | Sociální adaptace dětí v prostředí školy – problémy, poruchy |
Autoři | POLEDŇOVÁ, Ivana (203 Česká republika, garant) a Zdenka STRÁNSKÁ (203 Česká republika). |
Vydání | 20th Annual Conference of the European Health Psychology Society: "Social Change and New Challenges for Health Psychology", 30 August-2 September 2006, Warsaw University, Warsaw, Poland, 2006. |
Další údaje | |
---|---|
Originální jazyk | angličtina |
Typ výsledku | Prezentace na konferencích |
Obor | 50100 5.1 Psychology and cognitive sciences |
Stát vydavatele | Polsko |
Utajení | není předmětem státního či obchodního tajemství |
WWW | URL |
Kód RIV | RIV/00216224:14210/06:00017143 |
Organizační jednotka | Filozofická fakulta |
Klíčová slova česky | sociální adaptace; školní prostředí |
Klíčová slova anglicky | social adaptation; school environment |
Štítky | school environment, social adaptation |
Příznaky | Mezinárodní význam |
Změnil | Změnila: PhDr. Zdenka Stránská, Ph.D., učo 1130. Změněno: 5. 3. 2010 16:29. |
Anotace |
---|
The paper focuses on the issues of maladaptation of children in the school environment, which can be associated with their academic failure. An empirical study was conducted, aimed on the relationships of anxiety, depression, adaptation problems, and academic failure. The sample of children aged between 10 and 15 year completed the Depression scale of the Child Behavior Checklist by T. M. Achenbach and C. Edelbrock, the child version of the Spielberger State-Trait Anxiety Scale and a nomination technique for school class. Internalized and externalized problems in children s behavior were identified; these problems might be interconnected and associated with school achievement. There is a prospect to successful correction of the adaptation problems due to developing self-reflection at the children. |
Anotace česky |
---|
Příspěvek je věnován otázkám maladaptace dětí v prostředí školy, která může souviset s jejich akademickými neúspěchy. Byla realizována empirická studie vztahu úzkosti a deprese a adaptačních problémů dětí v prostředí školy i jejich školní podvýkonnosti. K výzkumu dětí ve věku 10 – 15 let jsme použili tyto metody: škálu depresivity z Dotazníku poruch chování dítěte T. M. Achenbacha a C. Edelbrocka, Škálu na měření úzkosti a úzkostnosti u dětí C.D. Spielbergera a nominační techniku ke skupinovému výzkumu školních tříd. Byly potvrzeny tzv. internalizované a externalizované poruchové tendence v chování dětí, které se mohou vzájemně ovlivňovat a souvisí se školní výkonností. Vzhledem k vyvíjející se schopnosti sebereflexe se u dětí existuje šance jejich adaptační problémy úspěšně korigovat. |
Návaznosti | |
---|---|
LN00A023, projekt VaV | Název: Centrum výzkumu utváření osobnosti v etnických a sociálních kontextech |
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Centrum výzkumu utváření osobnosti v etnických a sociálních kontextech | |
MSM0021622406, záměr | Název: Psychologické a sociální charakteristiky dětí, mládeže a rodiny, vývoj osobnosti v době proměn moderní společnosti |
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Psychologické a sociální charakteristiky dětí, mládeže a rodiny, vývoj osobnosti v době proměn moderní společnosti |
VytisknoutZobrazeno: 11. 10. 2024 21:40