2006
On the challenge of diversity: case studies of headteachers and school quality management
POL, Milan a Petr NOVOTNÝZákladní údaje
Originální název
On the challenge of diversity: case studies of headteachers and school quality management
Název česky
Diverzita jako výzva: případové studie ředitelů škol a řízení kvality ve škole
Autoři
POL, Milan (203 Česká republika, garant) a Petr NOVOTNÝ (203 Česká republika)
Vydání
Brno, Dealing with Diversity - a Key Issue for Educational Management, od s. 81-95, 15 s. 2006
Nakladatel
Masarykova Univerzita
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/00216224:14210/06:00015832
Organizační jednotka
Filozofická fakulta
ISBN
80-210-4090-4
Klíčová slova česky
diverzita, případové studie,ředitel školy,škola,řízení kvality
Klíčová slova anglicky
diversity;case studies;headteachers;school;quality management
Štítky
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 25. 3. 2010 15:59, doc. Mgr. Petr Novotný, Ph.D.
V originále
The paper concentrates on work of two basic school (6-15) headteachers. What we regard as the dominant feature of their activities are the efforts to manage quality in school. The term "guality management" is used to refer to a set of activities leading either to maintaining the existing standard of school operation (provided it is perceived as good), or to change what is regarded as malfunctioning - towards a more suitable state of affairs. We relied on two relational frameworks: the content-level definition of school quality management and the concept of individual leadership. The two frameworks will be used to analyse the actions of two headteachers, to compare them against each and to relate the resulting information to the wider context of school management in contemoprary Czech society.
Česky
Článek se zaměřuje na práci ředitelů dvou základních škol (6-15). Jako dominantní znak jejich aktivit jsme shledali snahu o řízení kvality ve škole. Termín "řízení kvality" se používá buď jako soubor činností vedoucí k podpoře existujících standardů chodu školy (toto poskytování je nahlíženo jako dobré) nebo ke změně toho, co je povážováno za selhávající - směrem k více vyhovujícímu stavu. Zaměřili jsme se na dvě relativní koncepce: definice řízení kvality školy podle obsahu a koncepce samostatného vedení. Tyto dvě koncepce budou použity k posouzení činností obou ředitelů, jejich vzájemnému srovnání a popsání vzhtahu výsledků k širšímu kontextu školního managementu v současné české společnosti.
Návaznosti
GA406/04/0609, projekt VaV |
|