D 2006

On the challenge of diversity: case studies of headteachers and school quality management

POL, Milan a Petr NOVOTNÝ

Základní údaje

Originální název

On the challenge of diversity: case studies of headteachers and school quality management

Název česky

Diverzita jako výzva: případové studie ředitelů škol a řízení kvality ve škole

Autoři

POL, Milan (203 Česká republika, garant) a Petr NOVOTNÝ (203 Česká republika)

Vydání

Brno, Dealing with Diversity - a Key Issue for Educational Management, od s. 81-95, 15 s. 2006

Nakladatel

Masarykova Univerzita

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14210/06:00015832

Organizační jednotka

Filozofická fakulta

ISBN

80-210-4090-4

Klíčová slova česky

diverzita, případové studie,ředitel školy,škola,řízení kvality

Klíčová slova anglicky

diversity;case studies;headteachers;school;quality management

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 25. 3. 2010 15:59, doc. Mgr. Petr Novotný, Ph.D.

Anotace

V originále

The paper concentrates on work of two basic school (6-15) headteachers. What we regard as the dominant feature of their activities are the efforts to manage quality in school. The term "guality management" is used to refer to a set of activities leading either to maintaining the existing standard of school operation (provided it is perceived as good), or to change what is regarded as malfunctioning - towards a more suitable state of affairs. We relied on two relational frameworks: the content-level definition of school quality management and the concept of individual leadership. The two frameworks will be used to analyse the actions of two headteachers, to compare them against each and to relate the resulting information to the wider context of school management in contemoprary Czech society.

Česky

Článek se zaměřuje na práci ředitelů dvou základních škol (6-15). Jako dominantní znak jejich aktivit jsme shledali snahu o řízení kvality ve škole. Termín "řízení kvality" se používá buď jako soubor činností vedoucí k podpoře existujících standardů chodu školy (toto poskytování je nahlíženo jako dobré) nebo ke změně toho, co je povážováno za selhávající - směrem k více vyhovujícímu stavu. Zaměřili jsme se na dvě relativní koncepce: definice řízení kvality školy podle obsahu a koncepce samostatného vedení. Tyto dvě koncepce budou použity k posouzení činností obou ředitelů, jejich vzájemnému srovnání a popsání vzhtahu výsledků k širšímu kontextu školního managementu v současné české společnosti.

Návaznosti

GA406/04/0609, projekt VaV
Název: Demokracie v české škole
Investor: Grantová agentura ČR, Demokracie v české škole