2006
Životní historie učitele experta
ŠVAŘÍČEK, RomanZákladní údaje
Originální název
Životní historie učitele experta
Název anglicky
Life History of Expert Teacher
Autoři
ŠVAŘÍČEK, Roman (203 Česká republika, garant)
Vydání
Plzeň, Současné metodologické přístupy a strategie pedagogického výzkumu. Sborník příspěvků 14. konference ČAPV (CD-ROM). s. 1-17, 2006
Nakladatel
Západočeská univerzita v Plzni
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/00216224:14210/06:00017157
Organizační jednotka
Filozofická fakulta
ISBN
80-7043-483-X
Klíčová slova anglicky
biographic inquiry; narrative inquiry; life history; qualitative research; experienced teacher; expert teacher
Štítky
Změněno: 26. 6. 2007 09:20, Mgr. Roman Švaříček, Ph.D.
V originále
Příspěvek pojednává o výzkumu učitele experta pomocí biografického a narativního přístupu s použitím metody životní historie. První část příspěvku je zaměřena na teoretické uchopení konceptu učitele experta v pedagogice, metodologické otázky spojené s biografií, narativou a životní historií. Součástí je pojednání o reliabilitě, validitě a triangulaci v kvalitativním výzkumu. Druhá část příspěvku prezentuje výsledky z doposud provedeného výzkumu.
Anglicky
The article deals with the research of expert teacher. The biographic and narrative inquiry is the interpretative approach and life history is the method. First section deals with theoretic background of experts teacher concept in education. Several methodological problems of qualitative research are depicted: reliability, validity and triangulation. Second section presents outcome of research done heretofore.