D 2006

Literární výchova na základní škole v kontextu kurikulární reformy českého školství

ZÍTKOVÁ, Jitka

Základní údaje

Originální název

Literární výchova na základní škole v kontextu kurikulární reformy českého školství

Název česky

Literární výchova na základní škole v kontextu kurikulární reformy českého školství

Název anglicky

Literary education at basic school in the context of new curriculum

Autoři

ZÍTKOVÁ, Jitka (203 Česká republika, garant)

Vydání

1. vyd. Ružomberok, Oborová didaktika pri príprave učiteľa materinského a cudzieho jazyka, 12 s. 2006

Nakladatel

FF KU v Ružomberoku

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14410/06:00031619

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

80-8084-082-2

Klíčová slova anglicky

literary education; curriculum; terminology; educational programmes; educational strategies; key competences; readers; cross-section themes

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 9. 3. 2010 16:56, Mgr. Jitka Zítková, Ph.D.

Anotace

V originále

Příspěvek se zabývá otázkami literární výchovy na základní škole po schválení nového kurikula - Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání. Je uvedeno sedm oblastí problematiky, které vyplynuly z analýzy obsahu dokumentu: terminologie, školní vzdělávací programy, vzdělávací strategie ve vztahu ke klíčovým kompetencím, čítanky, vertikální a horizontální struktura kurikula a průřezová témata. Všechny tyto - ne zcela nové - okruhy otázek mají za nového kurikulárního stavu nový význam pro didaktiku literární výchovy a přípravu budoucích učitelů.

Anglicky

The paper deals with some questions of literary education at basic schools after certyfying new curriculum - General Educational Programme for Basic Education. Seven subjects - which follow from analysis of curriculum - are mentioned: terminology, the school educational programmes, educational strategies in relation with the key competences, readers, vertical and horizontal structures of the curriculum and the cross-section themes. All these - not quite new - subjects have new importance for the methodology of literary education, for the preparation of intending teachers in actual curricular context.