2006
Literární výchova na základní škole v kontextu kurikulární reformy českého školství
ZÍTKOVÁ, JitkaZákladní údaje
Originální název
Literární výchova na základní škole v kontextu kurikulární reformy českého školství
Název česky
Literární výchova na základní škole v kontextu kurikulární reformy českého školství
Název anglicky
Literary education at basic school in the context of new curriculum
Autoři
ZÍTKOVÁ, Jitka (203 Česká republika, garant)
Vydání
1. vyd. Ružomberok, Oborová didaktika pri príprave učiteľa materinského a cudzieho jazyka, 12 s. 2006
Nakladatel
FF KU v Ružomberoku
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/00216224:14410/06:00031619
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
ISBN
80-8084-082-2
Klíčová slova anglicky
literary education; curriculum; terminology; educational programmes; educational strategies; key competences; readers; cross-section themes
Štítky
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 9. 3. 2010 16:56, Mgr. Jitka Zítková, Ph.D.
V originále
Příspěvek se zabývá otázkami literární výchovy na základní škole po schválení nového kurikula - Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání. Je uvedeno sedm oblastí problematiky, které vyplynuly z analýzy obsahu dokumentu: terminologie, školní vzdělávací programy, vzdělávací strategie ve vztahu ke klíčovým kompetencím, čítanky, vertikální a horizontální struktura kurikula a průřezová témata. Všechny tyto - ne zcela nové - okruhy otázek mají za nového kurikulárního stavu nový význam pro didaktiku literární výchovy a přípravu budoucích učitelů.
Anglicky
The paper deals with some questions of literary education at basic schools after certyfying new curriculum - General Educational Programme for Basic Education. Seven subjects - which follow from analysis of curriculum - are mentioned: terminology, the school educational programmes, educational strategies in relation with the key competences, readers, vertical and horizontal structures of the curriculum and the cross-section themes. All these - not quite new - subjects have new importance for the methodology of literary education, for the preparation of intending teachers in actual curricular context.