2006
Životní příběhy učitelů - od kvalitativního ke smíšenému výzkumnému designu
LUKAS, JosefZákladní údaje
Originální název
Životní příběhy učitelů - od kvalitativního ke smíšenému výzkumnému designu
Název anglicky
Teachers life stories - from qualitative toward mixed research design
Autoři
Vydání
1. vyd. Plzeň, Současné metodologické přístupy a strategie pedagogického výzkumu; sborník anotací 14 konference ČAPV, s. 36-36, 2006
Nakladatel
Západočeská univerzita v Plzni
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
50100 5.1 Psychology and cognitive sciences
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Odkazy
Kód RIV
RIV/00216224:14230/06:00017304
Organizační jednotka
Fakulta sociálních studií
ISBN
80-7043-483-X
Klíčová slova anglicky
teacher; development; qualitative methodology; life story; narrative approach; triangulation; mixed methods research design
Štítky
Změněno: 12. 5. 2008 23:24, PhDr. Josef Lukas, Ph.D.
V originále
Příspěvek je věnován novějšímu přístupu ke zkoumání učitele, shrnuje teoretická a metodologická východiska kvalitativně orientovaného výzkumu, analyzujícího vývoj učitele na základě jeho životního příběhu (life story) zjišťovaného metodou rozhovoru. Validita těchto výzkumů může být zajišťována pomocí triangulace jinými metodami. Závěr příspěvku je věnován možnému propojení kvalitativních a kvantitativních metod.
Anglicky
The paper deals with the newest approach to study of teachers development by the life story method which used so called life story interview. We try to summarize some theoretical and methodological basis of this qualitative research, and we describe the issue of validity too. This article also presents usefulness of mixed method design as a type of research design in which we used qualitative and quantitative approaches together.
Návaznosti
MSM0021622406, záměr |
|