D 2006

Životní příběhy učitelů - od kvalitativního ke smíšenému výzkumnému designu

LUKAS, Josef

Základní údaje

Originální název

Životní příběhy učitelů - od kvalitativního ke smíšenému výzkumnému designu

Název anglicky

Teachers life stories - from qualitative toward mixed research design

Autoři

LUKAS, Josef (203 Česká republika, garant)
Kocurová Marie.

Vydání

1. vyd. Plzeň, Současné metodologické přístupy a strategie pedagogického výzkumu; sborník anotací 14 konference ČAPV, s. 36-36, 2006

Nakladatel

Západočeská univerzita v Plzni

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50100 5.1 Psychology and cognitive sciences

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Odkazy

Kód RIV

RIV/00216224:14230/06:00017304

Organizační jednotka

Fakulta sociálních studií

ISBN

80-7043-483-X

Klíčová slova anglicky

teacher; development; qualitative methodology; life story; narrative approach; triangulation; mixed methods research design
Změněno: 12. 5. 2008 23:24, PhDr. Josef Lukas, Ph.D.

Anotace

V originále

Příspěvek je věnován novějšímu přístupu ke zkoumání učitele, shrnuje teoretická a metodologická východiska kvalitativně orientovaného výzkumu, analyzujícího vývoj učitele na základě jeho životního příběhu (life story) zjišťovaného metodou rozhovoru. Validita těchto výzkumů může být zajišťována pomocí triangulace jinými metodami. Závěr příspěvku je věnován možnému propojení kvalitativních a kvantitativních metod.

Anglicky

The paper deals with the newest approach to study of teachers development by the life story method which used so called life story interview. We try to summarize some theoretical and methodological basis of this qualitative research, and we describe the issue of validity too. This article also presents usefulness of mixed method design as a type of research design in which we used qualitative and quantitative approaches together.

Návaznosti

MSM0021622406, záměr
Název: Psychologické a sociální charakteristiky dětí, mládeže a rodiny, vývoj osobnosti v době proměn moderní společnosti
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Psychologické a sociální charakteristiky dětí, mládeže a rodiny, vývoj osobnosti v době proměn moderní společnosti