HÁLEK, Ivan, Petr SMUTNÝ, Radoslav ŠKAPA, Eva ŠVANDOVÁ and Jan ŽÁK. Potenciály klastrovatelnosti odvětví (The potentials of industry clustering). In Vývojové tendence podniků II (Svazek II.). 1st ed. Brno: Masarykova univerzita v Brně, 2006, p. 407-457. ISBN 80-210-4133-1.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Potenciály klastrovatelnosti odvětví
Name in Czech Potenciály klastrovatelnosti odvětví
Name (in English) The potentials of industry clustering
Authors HÁLEK, Ivan (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution), Petr SMUTNÝ (203 Czech Republic, belonging to the institution), Radoslav ŠKAPA (203 Czech Republic, belonging to the institution), Eva ŠVANDOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution) and Jan ŽÁK (203 Czech Republic, belonging to the institution).
Edition 1. vyd. Brno, Vývojové tendence podniků II (Svazek II.), p. 407-457, 51 pp. 2006.
Publisher Masarykova univerzita v Brně
Other information
Original language Czech
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50200 5.2 Economics and Business
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14560/06:00015946
Organization unit Faculty of Economics and Administration
ISBN 80-210-4133-1
Keywords in English Industry clusters; Management; Field research
Tags field research, industry clusters, management
Tags Reviewed
Changed by Changed by: doc. Ing. Radoslav Škapa, Ph.D., učo 10072. Changed: 5/5/2011 16:06.
Abstract
Předložená výzkumná zpráva zahrnuje proces teoretické a praktické přípravy empirického šetření, zaměřeného na vytvoření databáze poznatků o potenciálech klastrovatelnosti a výsledcích hospodaření vybraného vzorku podniků v regionu jižní Moravy. Výzkumná práce zachycuje rovněž celý proces vyhledání zpracovatele terénní části výzkumu a řízení spolupráce s agenturou a vybranými podniky v procesu pilotáže výzkumného nástroje pro první fázi výzkumu - Dotazníku I.
Abstract (in English)
Presented report describes the theoretical and practical formation of field research that should collect database of knowledge about potentials for clustering of companies. The second aim is to obtain data about economic situation of Southern Moravian companies for our research sample. Our report depicts the process of selection of marketing research agency, which will realize the field research, and the process of coordination of activities between us, marketing research agency and companies of our sample. The aim of this co-ordination was the pretest of questionnaire number 1.
Links
GA402/05/0795, research and development projectName: Identifikace sektorových klastrů v regionu jižní Moravy
Investor: Czech Science Foundation, Identification of Industrial Clusters in South Moravia
PrintDisplayed: 3/5/2024 20:41