KLAPALOVÁ, Alena. Kvalita jako konkurenční výhoda (Quality as competitive advantage). In Obchod, jakost a fince v podnicích - determinanty konkurenceschpnosti IV. první. Praha: Katedra obchodu a financí, Česká zemědělská univerzita, 2006, p. 70-74. ISBN 80-213-1436-2.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Kvalita jako konkurenční výhoda
Name (in English) Quality as competitive advantage
Authors KLAPALOVÁ, Alena (203 Czech Republic, guarantor).
Edition první. Praha, Obchod, jakost a fince v podnicích - determinanty konkurenceschpnosti IV, p. 70-74, 5 pp. 2006.
Publisher Katedra obchodu a financí, Česká zemědělská univerzita
Other information
Original language Czech
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50600 5.6 Political science
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14560/06:00015947
Organization unit Faculty of Economics and Administration
ISBN 80-213-1436-2
Keywords in English quality; competitiveness; marketing; competitive advantage
Tags competitive advantage, competitiveness, marketing, Quality
Changed by Changed by: doc. Ing. Alena Klapalová, Ph.D., učo 1126. Changed: 8/11/2006 17:28.
Abstract
Příspěvek prezentuje výsledky průzkumu týkajícího se odbytové problematiky českých podniků, v tomto případě konkrétně s koncentrací na poukázání na některé vzájemné vztahy mezi vnímáním významu kvality jako nutnosti a kvality jako konkurenční výhody pro zajištění žádoucího postavení podniku a jeho ziskovosti.
Abstract (in English)
The paper presents the results of the research concerning the sales problems of the Czech enterprises concentrating on the quality importance perception as an competitive advantage for planned enterprise position and profitability.
Links
GA402/05/0853, research and development projectName: Činitelé podněcující a tlumící zakládání a rozvoj malých a středních podniků v České republice jako členské zemi Evropské unie
Investor: Czech Science Foundation, Factors that stimulate and absorb establishing and development of small and medium enterprises in the Czech republic as a member state of the European Communities
PrintDisplayed: 5/5/2024 18:31