D 2006

Obsah vzdělání – vztahy mezi cíli, požadavky a realitou z pohledu ekologické/environmentální výchovy

HORKÁ, Hana a Zdeněk HROMÁDKA

Základní údaje

Originální název

Obsah vzdělání – vztahy mezi cíli, požadavky a realitou z pohledu ekologické/environmentální výchovy

Název anglicky

The content of education – relations among the aims, requirements and reality from the point of view of environmental education

Autoři

HORKÁ, Hana (203 Česká republika, garant) a Zdeněk HROMÁDKA (203 Česká republika)

Vydání

první. Brno, Problémy kurikula základní školy, od s. 148 -160, 13 s. 2006

Nakladatel

Masarykova univerzita

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14410/06:00015975

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

80-210-4125-0

Klíčová slova anglicky

environmental education; value; the content curriculum of the basic school; relation to nature;practical ecological ethos

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 18. 6. 2009 13:16, doc. PaedDr. Hana Horká, CSc.

Anotace

V originále

Ve stati jsou prezentovány dílčí výsledky výzkumného šetření provedeného ke zjištění vzdělávacích výsledků v oblasti ekologické výchovy.Ukazuje se, že v obsahovém kurikulu základní školy by měly být explicitně vyjádřeny zásady "praktické ekologické etiky".

Anglicky

The article presents some of the results of the research iquiring into the field of ecological education. These show that principles of "the practical ecological ethos" should be formulated explicitly in the content curriculum of the basic school.

Návaznosti

GA406/05/0246, projekt VaV
Název: Obsahová dimenze kurikula základní školy
Investor: Grantová agentura ČR, Obsahová dimenze kurikula základní školy
MSM0021622421, záměr
Název: Škola a zdraví pro 21. století
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Škola a zdraví pro 21. století