C 2006

Dětská próza jako prostředek utváření vztahu k životnímu prostředí

HORKÁ, Hana

Základní údaje

Originální název

Dětská próza jako prostředek utváření vztahu k životnímu prostředí

Název anglicky

Children’s prose as a resource in building a relationship to the environment

Autoři

HORKÁ, Hana (203 Česká republika, garant)

Vydání

první. Praha, Svět průřezových témat pro 1. stupeň ZŠ, od s. 1-13, 13 s. není uvedeno, 2006

Nakladatel

Dr. Josef Raabe, s r.o.

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Kapitola resp. kapitoly v odborné knize

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14410/06:00015976

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

80-86307-30-1

Klíčová slova česky

ekologická (environmentální) výchova; hodnota přírody; vztah k životnímu prostředí; emocionální zkušenost

Klíčová slova anglicky

environmental education; value of nature; relationship to the environment; emotional experience

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 18. 6. 2009 13:12, doc. PaedDr. Hana Horká, CSc.

Anotace

V originále

Výběr literárních textů se stává zdrojem podnětů k rozvíjení poznávacích, hodnotích a přetvářecích vztahů k přírodě a celému životnímu prostředí. Aplikace uměleckého obrazu umopžňuje citový zážitek a přijímání hodnot před zdůvodněním, racionálním vysvětlením a pochopením.

Anglicky

Selected literary texts are used as a thought-provoking resource to develop cognitive, emotionally-evaluative and practical relationships to nature and the environment. The application of an artistic image enables emotional experience and accepting values prior to justification, rational explanation and understanding.

Návaznosti

GA406/05/0246, projekt VaV
Název: Obsahová dimenze kurikula základní školy
Investor: Grantová agentura ČR, Obsahová dimenze kurikula základní školy
MSM0021622421, záměr
Název: Škola a zdraví pro 21. století
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Škola a zdraví pro 21. století