HORKÁ, Hana. Dětská próza jako prostředek utváření vztahu k životnímu prostředí (Children’s prose as a resource in building a relationship to the environment). In Svět průřezových témat pro 1. stupeň ZŠ. první. Praha: Dr. Josef Raabe, s r.o., 2006, p. 1-13. není uvedeno. ISBN 80-86307-30-1.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Dětská próza jako prostředek utváření vztahu k životnímu prostředí
Name (in English) Children’s prose as a resource in building a relationship to the environment
Authors HORKÁ, Hana (203 Czech Republic, guarantor).
Edition první. Praha, Svět průřezových témat pro 1. stupeň ZŠ, p. 1-13, 13 pp. není uvedeno, 2006.
Publisher Dr. Josef Raabe, s r.o.
Other information
Original language Czech
Type of outcome Chapter(s) of a specialized book
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14410/06:00015976
Organization unit Faculty of Education
ISBN 80-86307-30-1
Keywords (in Czech) ekologická (environmentální) výchova; hodnota přírody; vztah k životnímu prostředí; emocionální zkušenost
Keywords in English environmental education; value of nature; relationship to the environment; emotional experience
Tags emotional experience, environmental education, relationship to the environment, value of nature
Tags Reviewed
Changed by Changed by: doc. PaedDr. Hana Horká, CSc., učo 2749. Changed: 18/6/2009 13:12.
Abstract
Výběr literárních textů se stává zdrojem podnětů k rozvíjení poznávacích, hodnotích a přetvářecích vztahů k přírodě a celému životnímu prostředí. Aplikace uměleckého obrazu umopžňuje citový zážitek a přijímání hodnot před zdůvodněním, racionálním vysvětlením a pochopením.
Abstract (in English)
Selected literary texts are used as a thought-provoking resource to develop cognitive, emotionally-evaluative and practical relationships to nature and the environment. The application of an artistic image enables emotional experience and accepting values prior to justification, rational explanation and understanding.
Links
GA406/05/0246, research and development projectName: Obsahová dimenze kurikula základní školy
Investor: Czech Science Foundation, The Content Dimension of Basic School Curriculum
MSM0021622421, plan (intention)Name: Škola a zdraví pro 21. století
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, School and Health for the 21st Century
PrintDisplayed: 8/6/2024 11:09