D 2006

Metodické aspekty výuky literatury prostřednictvím e-learningu

BUCHTOVÁ, Pavla

Základní údaje

Originální název

Metodické aspekty výuky literatury prostřednictvím e-learningu

Název česky

Metodické aspekty výuky literatury prostřednictvím e-learningu

Název anglicky

Methodological aspects of teaching literature via e-learning

Autoři

BUCHTOVÁ, Pavla (203 Česká republika, garant)

Vydání

Hradec Králové, Sborník příspěvků ze semináře a soutěže eLearning 2006, od s. 150-154, 5 s. 2006

Nakladatel

Gaudeamus, Univerzita Hradec Králové

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14410/06:00017613

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

80-7041-416-2

Klíčová slova anglicky

e-learning; LMS Moodle; teaching literature
Změněno: 18. 6. 2007 14:03, Mgr. Pavla Buchtová

Anotace

V originále

V důsledku plánovaného zavádění výuky jazyků na základních školách na stále nižším stupni je v České republice stálý nedostatek kvalifikovaných učitelů angličtiny. Katedry anglistiky při pedagogických a filozofických fakultách jsou nuceny přijímat více studentů, jejich kapacity na to však nestačí. Tato situace se v dnešní době řeší stále častěji otevíráním takzvaných kombinovaných forem studia, při kterých probíhá část výuky distanční formou. V prezentaci je představen kurz americké literatury, který může být využíván při kombinovaném typu studia, jsou načrtnuty výhody a nevýhody tohoto kurzu ve srovnání s tradičním typem výuky, a zkušenosti autorky s výukou literatury prostřednictvím e-learningu.

Anglicky

Due to the planned introduction of foreign languages at elementary schools at an even earlier stage in the Czech Republic, there is a constant lack of qualified teachers of English. English departments of Pedagogical Faculties are under pressure to produce more graduates, their capacities, however, do not suffice. There is a tendency nowadays to open so called combined study programs where the courses are offered in a semi-distant form. The paper introduces the online course of American literature that could be employed within the combined study program, lists the advantages and disadvantages of this course when compared to the course in the traditional format and describes the experience of the author with teaching literature online.