2006
Mapping of Nature Risks and Disasters for Educational Purposes
KONEČNÝ, Milan a Temenoujka L. BANDROVAZákladní údaje
Originální název
Mapping of Nature Risks and Disasters for Educational Purposes
Název česky
Mapování přírodních rizik a katastrof pro účely výuky
Autoři
KONEČNÝ, Milan (203 Česká republika, garant) a Temenoujka L. BANDROVA (100 Bulharsko)
Vydání
1. vyd. Sofia, Bulharsko, Conference Collection of Papers, Volume II, VIth International Scientific Conference. od s. 127-134, 514 s. 2006
Nakladatel
Modern Management of Mine Producing, Geology and Environmental Protection. SGEM 2006.
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
Zemský magnetismus, geodesie, geografie
Stát vydavatele
Bulharsko
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/00216224:14310/06:00017630
Organizační jednotka
Přírodovědecká fakulta
ISBN
nebylo přidělen
Klíčová slova anglicky
Mapping; nature risks; disasters; education.
Štítky
Změněno: 24. 1. 2007 13:06, prof. RNDr. Milan Konečný, CSc.
V originále
The paper presents definitions of nature risk and disasters. Mapping of risk processes is discussed in the direction of educational purposes. International organizations publish information brochures about how to teach children correct behaviour and preparation for natural disasters. Questions such as "What do you do in case of an emergency" are discussed. Standards and technologies related to emergency management are considered. Some exampels of maps and methods of mapping for young and older students are presented, and proposal for the National Strategy in the field of education is created on the basis of them.
Česky
Článek přináší definice přírodních rizik a katestrof. Mapování rizikových procesů je diskutováno z hlediska vzdělávacích účelů. Mezinárodní organizace vydávají brožury o tom, jak učit děti se správně chovat a připravovat se na přírodní katasrofy. Jsou diskutovány otázky typu: "Co uděláš v případě nebezpečí?". Řeší se standardy a technologie spojené s nebezpečím. Jsou prezenovány některé příklady map a metod mapování pro žáky a studenty a vytvářejí se návrhy pro Národní strategii v oblasti vzdělávání.
Návaznosti
MSM0021622418, záměr |
|