C 2006

Romantické vztahy

LACINOVÁ, Lenka a Radka MICHALČÁKOVÁ

Základní údaje

Originální název

Romantické vztahy

Název anglicky

Romantic relationships

Autoři

LACINOVÁ, Lenka (203 Česká republika, garant) a Radka MICHALČÁKOVÁ (203 Česká republika)

Vydání

Brno, Macek, P., Lacinová, L. (Eds.). Vztahy v dospívání, od s. 55 - 68, 14 s. Psychologie, 2006

Nakladatel

Barrister & Principal

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Kapitola resp. kapitoly v odborné knize

Obor

50100 5.1 Psychology and cognitive sciences

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14230/06:00017637

Organizační jednotka

Fakulta sociálních studií

ISBN

80-7364-034-1

Klíčová slova anglicky

romantic relationships; adolescence; ELSPAC

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 17. 6. 2009 09:13, doc. Mgr. Lenka Lacinová, Ph.D.

Anotace

V originále

Jedním z centrálních témat v období dospívání je vedle hledání vlastní identity také získání prvních zkušeností v navazování blízkých emočních vztahů s jedinci druhého pohlaví. Představy a zkušenosti s raně partnerskými vztahy na počátku dospívání jsou charakterizovány zejména širokou variabilitou. Adolescenti se vzájemně liší tím, jaké mají o svých budoucích partnerských vztazích představy, dále tím, v kterém věku mají první zkušenosti s tímto typem vztahu a jaká je jeho podoba a také délka trvání. Kapitola přibližuje reprezentaci výrazu „chodit s někým“ u třináctiletých respondentů a mapuje zkušenosti těchto dětí se vztahy k jedincům druhého pohlaví. Vychází z rozhovorů pořízených v rámci mezinárodní longitudinální studie ELSPAC.

Anglicky

One of the crucial topics in the period of adolescence is, apart from the search for one's own identity, getting the first experiences in making close emotional relations with individuals of the opposite sex. Conceptions and experiences with early romantic relationships at the beginning of adolescence are characterized namely by wide variability. Adolescents differ from each other in the following areas: their conceptions about their future romantic relationships, the age in which they get first experiences with this type of relationship, the form of this relationship, and its length. Using data from interviews with 13-years- old children (longitudinal study ELSPAC), we examine respondent's reports of nature of their romantic experiences and meanings of the term “romantic relationship”.

Návaznosti

MSM0021622406, záměr
Název: Psychologické a sociální charakteristiky dětí, mládeže a rodiny, vývoj osobnosti v době proměn moderní společnosti
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Psychologické a sociální charakteristiky dětí, mládeže a rodiny, vývoj osobnosti v době proměn moderní společnosti