2006
Romantické vztahy
LACINOVÁ, Lenka a Radka MICHALČÁKOVÁZákladní údaje
Originální název
Romantické vztahy
Název anglicky
Romantic relationships
Autoři
LACINOVÁ, Lenka (203 Česká republika, garant) a Radka MICHALČÁKOVÁ (203 Česká republika)
Vydání
Brno, Macek, P., Lacinová, L. (Eds.). Vztahy v dospívání, od s. 55 - 68, 14 s. Psychologie, 2006
Nakladatel
Barrister & Principal
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor
50100 5.1 Psychology and cognitive sciences
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/00216224:14230/06:00017637
Organizační jednotka
Fakulta sociálních studií
ISBN
80-7364-034-1
Klíčová slova anglicky
romantic relationships; adolescence; ELSPAC
Štítky
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 17. 6. 2009 09:13, doc. Mgr. Lenka Lacinová, Ph.D.
V originále
Jedním z centrálních témat v období dospívání je vedle hledání vlastní identity také získání prvních zkušeností v navazování blízkých emočních vztahů s jedinci druhého pohlaví. Představy a zkušenosti s raně partnerskými vztahy na počátku dospívání jsou charakterizovány zejména širokou variabilitou. Adolescenti se vzájemně liší tím, jaké mají o svých budoucích partnerských vztazích představy, dále tím, v kterém věku mají první zkušenosti s tímto typem vztahu a jaká je jeho podoba a také délka trvání. Kapitola přibližuje reprezentaci výrazu „chodit s někým“ u třináctiletých respondentů a mapuje zkušenosti těchto dětí se vztahy k jedincům druhého pohlaví. Vychází z rozhovorů pořízených v rámci mezinárodní longitudinální studie ELSPAC.
Anglicky
One of the crucial topics in the period of adolescence is, apart from the search for one's own identity, getting the first experiences in making close emotional relations with individuals of the opposite sex. Conceptions and experiences with early romantic relationships at the beginning of adolescence are characterized namely by wide variability. Adolescents differ from each other in the following areas: their conceptions about their future romantic relationships, the age in which they get first experiences with this type of relationship, the form of this relationship, and its length. Using data from interviews with 13-years- old children (longitudinal study ELSPAC), we examine respondent's reports of nature of their romantic experiences and meanings of the term “romantic relationship”.
Návaznosti
MSM0021622406, záměr |
|