2006
Evropská dopravní politika - kritika a geografické hodnocení
SEIDENGLANZ, DanielZákladní údaje
Originální název
Evropská dopravní politika - kritika a geografické hodnocení
Název česky
Evropská dopravní politika - kritika a geografické hodnocení
Název anglicky
European transport policy - review and geographical assessment
Autoři
SEIDENGLANZ, Daniel (203 Česká republika, garant)
Vydání
Národohospodářský obzor, Brno, Ekonomicko-správní fakulta MU, 2006, 1213-2446
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Článek v odborném periodiku
Obor
Zemský magnetismus, geodesie, geografie
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/00216224:14310/06:00020045
Organizační jednotka
Přírodovědecká fakulta
Klíčová slova anglicky
transport; railway; European transport policy; review of European transport policy
Štítky
Změněno: 23. 11. 2007 12:30, Mgr. Daniel Seidenglanz, Ph.D.
V originále
Evropská dopravní politika je nástroj, který se snaží změnit současné uspořádání dopravního trhu v Evropské unii. Základním cílem přitom je dosažení jeho trvalé udržitelnosti, což spočívá v oslabení dominance silniční dopravy a v posílení významu environmentálně šetrnějších druhů dopravy jako je např. železniční, vnitrozemská vodní a námořní doprava. Článek představuje možné kritické přístupy k tomuto dokumentu s důrazem především na možné prostorové důsledky.
Anglicky
European transport policy is a tool for changing the current configuration of transport market in the European Union. Its main aim is to achieve a long term sustainability by weakening the dominance of road transport and strengthening the importance of more environmentally friendly modes of transport such as railway, inland waterway and sea transport. The paper introduces possible critical approaches to this document with special focus on possible spatial consequences.
Návaznosti
GA402/04/2128, projekt VaV |
|