SEIDENGLANZ, Daniel. Evropská dopravní politika - kritika a geografické hodnocení. Národohospodářský obzor. Brno: Ekonomicko-správní fakulta MU, 2006, roč. 2006/VI, č. 4, s. 84-96. ISSN 1213-2446.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Evropská dopravní politika - kritika a geografické hodnocení
Název česky Evropská dopravní politika - kritika a geografické hodnocení
Název anglicky European transport policy - review and geographical assessment
Autoři SEIDENGLANZ, Daniel (203 Česká republika, garant).
Vydání Národohospodářský obzor, Brno, Ekonomicko-správní fakulta MU, 2006, 1213-2446.
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor Zemský magnetismus, geodesie, geografie
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14310/06:00020045
Organizační jednotka Přírodovědecká fakulta
Klíčová slova anglicky transport; railway; European transport policy; review of European transport policy
Štítky European Transport Policy, railway, TRANSPORT
Změnil Změnil: Mgr. Daniel Seidenglanz, Ph.D., učo 11114. Změněno: 23. 11. 2007 12:30.
Anotace
Evropská dopravní politika je nástroj, který se snaží změnit současné uspořádání dopravního trhu v Evropské unii. Základním cílem přitom je dosažení jeho trvalé udržitelnosti, což spočívá v oslabení dominance silniční dopravy a v posílení významu environmentálně šetrnějších druhů dopravy jako je např. železniční, vnitrozemská vodní a námořní doprava. Článek představuje možné kritické přístupy k tomuto dokumentu s důrazem především na možné prostorové důsledky.
Anotace anglicky
European transport policy is a tool for changing the current configuration of transport market in the European Union. Its main aim is to achieve a long term sustainability by weakening the dominance of road transport and strengthening the importance of more environmentally friendly modes of transport such as railway, inland waterway and sea transport. The paper introduces possible critical approaches to this document with special focus on possible spatial consequences.
Návaznosti
GA402/04/2128, projekt VaVNázev: Železniční doprava - institucionální postavení, hospodářská politika a ekonomická teorie
Investor: Grantová agentura ČR, Železniční doprava-institucionální postavení, hospodářská politika a ekonomická teorie
VytisknoutZobrazeno: 29. 8. 2024 15:14