LUKÁŠOVÁ, Růžena, Emilie FRANKOVÁ and Alois SURYNEK. Organizational culture of Czech manufacturing companies: an empirical typology. Journal for East European Management Studies. 2006, vol. 11, No 4, p. 349 - 371. ISSN 0949-6181.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Organizational culture of Czech manufacturing companies: an empirical typology
Name in Czech Organizační kultura českých výrobních firem: empirická typologie
Authors LUKÁŠOVÁ, Růžena (203 Czech Republic, guarantor), Emilie FRANKOVÁ (203 Czech Republic) and Alois SURYNEK (203 Czech Republic).
Edition Journal for East European Management Studies, 2006, 0949-6181.
Other information
Original language English
Type of outcome Article in a journal
Field of Study 50200 5.2 Economics and Business
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14560/06:00015995
Organization unit Faculty of Economics and Administration
Keywords in English Organizational culture empirical typology Czech manufacturing companies
Tags International impact, Reviewed
Changed by Changed by: doc. PhDr. Růžena Lukášová, CSc., učo 36225. Changed: 9/1/2007 15:35.
Abstract
The contribution presents the results of research into organizational culture of Czech manufacturing companies. The study was carried out on a sample of respondents from top, medium and low management from 74 companies. The analysis of organizational culture was performed on the levels of values, norms and selected aspects of perceiving and behaving which are shared in the organization. The data obtained through questionnaires were processed by means of factor and cluster analyses. The research has resulted in an empirical typology presenting the typical contents of organizational culture of Czech manufacturing companies.
Abstract (in Czech)
Příspěvek prezentuje výsledky výzkumu organizační kultury českých výrobních firem. Výzkum byl proveden na vzorku 74 firem, respondenty byli příslušníci vrcholového, středního a nižšího managementu firem. Analýza organizační kultury byla provedena na úrovni hodnot, norem a vybraných aspektů vnímání a chování, sdílených v organizaci. Data získaná příslušnými dotazníky byla zpracována formou faktorové a shlukové analýzy. Konečným výsledkem výzkumu je empirická typologie, prezentující typické obsahy organizační kultury českých výrobních firem.
Links
GA402/02/0114, research and development projectName: Organizační kultura českých firem
Investor: Czech Science Foundation, Organizational Culture of Czech Firms
PrintDisplayed: 2/10/2024 10:17