J 2006

Interactive E-learning support for teaching linguistics

DONTCHEVA-NAVRATILOVA, Olga, Renata POVOLNÁ a Irena HŮLKOVÁ

Základní údaje

Originální název

Interactive E-learning support for teaching linguistics

Název česky

Interaktivní e-learningová podpora pro výuku lingvistiky

Autoři

DONTCHEVA-NAVRATILOVA, Olga (100 Bulharsko, garant, domácí), Renata POVOLNÁ (203 Česká republika, domácí) a Irena HŮLKOVÁ (203 Česká republika, domácí)

Vydání

Acta Academica Karviniensia. Sborník vědeckých statí a článků OPF. Karviná, OPF SU, 2006, 1212-415X

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Článek v odborném periodiku

Obor

60200 6.2 Languages and Literature

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14410/06:00017651

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

Klíčová slova česky

e-learning-gramatika-komunikativní syntax-pragmatika-interaktivní vyučování

Klíčová slova anglicky

e-learning - grammar - communicative syntax - pragmatics - interactive learning/teaching

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 20. 7. 2017 09:25, doc. PhDr. Renata Povolná, Ph.D.

Anotace

V originále

The paper presents the experience of the Department of English Language and Literature at Faculty of Education, Masaryk University in Brno in introducing interactive modules within LMS Moodle e-learning courses to support traditional contact teaching of linguistics to students both in pre-service and in-service teacher education. The results of the study suggest that the integration of e-learning support within linguistics-oriented courses has proved to be beneficial as it improves the effectiveness and the quality of teaching and learning and prepares students for using the World Wide Web and educational communication technologies in their future teaching careers.

Česky

Příspěvek dokumentuje zkušenosti Katedry anglického jazyka a literatury na Pedagogické fakultě Masarykovy univerzity v Brně se zaváděním interaktivních modulů u e-learningových kurzů, které využívají systém řízení výuky LMS Moodle na podporu tradiční kontaktové výuky, a to u studentů jak prezenčního, tak kombinovaného studia. Výsledky studie naznačují, že integrace e-learningové opory do lingvisticky zaměřených kurzů je přínosná, protože zlepšuje efektivnost a kvalitu výuky a připravuje studenty na používání internetu a vzdělávacích komunikačních technologií v jejich budoucím učitelském povolání.