2006
Interactive E-learning support for teaching linguistics
DONTCHEVA-NAVRATILOVA, Olga, Renata POVOLNÁ a Irena HŮLKOVÁZákladní údaje
Originální název
Interactive E-learning support for teaching linguistics
Název česky
Interaktivní e-learningová podpora pro výuku lingvistiky
Autoři
DONTCHEVA-NAVRATILOVA, Olga (100 Bulharsko, garant, domácí), Renata POVOLNÁ (203 Česká republika, domácí) a Irena HŮLKOVÁ (203 Česká republika, domácí)
Vydání
Acta Academica Karviniensia. Sborník vědeckých statí a článků OPF. Karviná, OPF SU, 2006, 1212-415X
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Článek v odborném periodiku
Obor
60200 6.2 Languages and Literature
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/00216224:14410/06:00017651
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
Klíčová slova česky
e-learning-gramatika-komunikativní syntax-pragmatika-interaktivní vyučování
Klíčová slova anglicky
e-learning - grammar - communicative syntax - pragmatics - interactive learning/teaching
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 20. 7. 2017 09:25, doc. PhDr. Renata Povolná, Ph.D.
V originále
The paper presents the experience of the Department of English Language and Literature at Faculty of Education, Masaryk University in Brno in introducing interactive modules within LMS Moodle e-learning courses to support traditional contact teaching of linguistics to students both in pre-service and in-service teacher education. The results of the study suggest that the integration of e-learning support within linguistics-oriented courses has proved to be beneficial as it improves the effectiveness and the quality of teaching and learning and prepares students for using the World Wide Web and educational communication technologies in their future teaching careers.
Česky
Příspěvek dokumentuje zkušenosti Katedry anglického jazyka a literatury na Pedagogické fakultě Masarykovy univerzity v Brně se zaváděním interaktivních modulů u e-learningových kurzů, které využívají systém řízení výuky LMS Moodle na podporu tradiční kontaktové výuky, a to u studentů jak prezenčního, tak kombinovaného studia. Výsledky studie naznačují, že integrace e-learningové opory do lingvisticky zaměřených kurzů je přínosná, protože zlepšuje efektivnost a kvalitu výuky a připravuje studenty na používání internetu a vzdělávacích komunikačních technologií v jejich budoucím učitelském povolání.