Další formáty:
BibTeX
LaTeX
RIS
@inproceedings{702532, author = {Ježek, Stanislav}, address = {Plzeň}, booktitle = {Současné metodologické přístupy a strategie pedagogického výzkumu; sborník anotací 14 konference ČAPV}, edition = {1.}, keywords = {beginning teacher; school climate; school culture; interview; focus group; diary method}, language = {cze}, location = {Plzeň}, isbn = {80-7043-483-X}, pages = {44-44}, publisher = {Západočeská univerzita v Plzni}, title = {Specifika začínajících učitelů coby informátorů o klimatu a kultuře školy – metodická sonda}, year = {2006} }
TY - JOUR ID - 702532 AU - Ježek, Stanislav PY - 2006 TI - Specifika začínajících učitelů coby informátorů o klimatu a kultuře školy – metodická sonda PB - Západočeská univerzita v Plzni CY - Plzeň SN - 807043483X KW - beginning teacher KW - school climate KW - school culture KW - interview KW - focus group KW - diary method N2 - Příspěvek vychází z pojetí klimatu školy jako intersubjektivně percipovaného a reflektovaného prostředí školy. V tomto pojetí lze různé účastníky školy pojímat jako různé informátory poskytující informace o různých prvcích prostředí školy (v rámci svých zkušeností). Celková podoba klimatu je tak triangulována z výpovědí různých kategorií informátorů. Příspěvek porovnává dvě takové kategorie informátorů – začínající učitele (studenty na roční praxi) a jejich mentory, tj. zkušené učitele. Porovnání se týká oblastí prostředí či fungování školy, které tito informátoři reflektují či nereflektují. Výsledky tak odpovídají na otázku, co lze či nelze očekávat od těchto dvou kategorií informátorů. Výzkum je postaven na analýze reflektivních deníků a rozhovorů účastníků programu „klinický rok“, který je součástí studijního programu učitelství AJ na Univerzitě Pardubice. ER -
JEŽEK, Stanislav. Specifika začínajících učitelů coby informátorů o klimatu a kultuře školy – metodická sonda. Kocurová Marie. In \textit{Současné metodologické přístupy a strategie pedagogického výzkumu; sborník anotací 14 konference ČAPV}. 1. vyd. Plzeň: Západočeská univerzita v Plzni, 2006, s.~44. ISBN~80-7043-483-X.
|