2006
La productividad de los elementos prefijales cultos en los anuncios de cosmética
STEHLÍK, PetrZákladní údaje
Originální název
La productividad de los elementos prefijales cultos en los anuncios de cosmética
Název česky
Produktivita prefixálních elementů v reklamách na kosmetiku
Název anglicky
Productivity of the Prefixal Elements in the Cosmetic Advertising
Autoři
STEHLÍK, Petr (203 Česká republika, garant)
Vydání
Études Romanes de Brno, Brno, Masarykova univerzita, 2006, 0231-7532
Další údaje
Jazyk
španělština
Typ výsledku
Článek v odborném periodiku
Obor
60200 6.2 Languages and Literature
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/00216224:14210/06:00017701
Organizační jednotka
Filozofická fakulta
Klíčová slova česky
Španělština; jazyk reklamy; kosmetika; prefixace; neologická produktivita
Klíčová slova anglicky
Spanish; Advertising Language; Cosmetics; Prefixation; Neological Productivity
Štítky
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 11. 4. 2010 09:37, doc. Mgr. Petr Stehlík, Ph.D.
V originále
Según nuestra investigación, en los anuncios impresos de cosmética predomina claramente el elemento prefijal anti-. Su productividad neológica puede explicarse sobre todo por el motivo principal de la cosmética, es decir, la lucha contra el envejecimiento y algunos síntomas no deseados que lo acompañan. No obstante, dicho elemento también sirve como importante recurso de condensación. Además de anti- hemos podido identificar como elementos prefijales característicos de los anuncios de cosmética los morfemas bio-, micro- y dermo-.
Česky
Jak ukazují výsledky našeho výzkumu, převládá jednoznačně ve španělských tištěných reklamách na kosmetiku prefixální element anti-. Jeho neologickou produktivitu lze vysvětlit především hlavním motivem reklam na kosmetické přípravky, jímž je boj proti stárnutí a některým negativním projevům tohoto procesu, avšak zmíněný element také slouží jako významný kondenzační prostředek. Kromě anti- se ukázaly být charakterisitické pro daný typ reklam také prefixální morfémy bio-, micro- a dermo-.
Anglicky
Acording to the results of our research, in the written cosmetic advertising predominates the prefixal element anti-. It's neological productivity can be explained by the main motive of the cosmetics, i.e. the battle against aging and some not desired symptoms which accompany this process. The mentionned element also serves as an important linguistic resource of condensation. Besides of anti-, in particular the morphems bio-, micro- and dermo- proved to be the characteristic prefixal elements of the cosmetic advertising texts.
Návaznosti
MSM0021622407, záměr |
|