La productividad de los elementos prefijales cultos en los anuncios de cosmética
STEHLÍK, Petr. La productividad de los elementos prefijales cultos en los anuncios de cosmética. Études Romanes de Brno. Brno: Masarykova univerzita, 2006, L 27, č. 1, s. 29-35. ISSN 0231-7532. |
Další formáty:
BibTeX
LaTeX
RIS
|
Základní údaje | |
---|---|
Originální název | La productividad de los elementos prefijales cultos en los anuncios de cosmética |
Název česky | Produktivita prefixálních elementů v reklamách na kosmetiku |
Název anglicky | Productivity of the Prefixal Elements in the Cosmetic Advertising |
Autoři | STEHLÍK, Petr (203 Česká republika, garant). |
Vydání | Études Romanes de Brno, Brno, Masarykova univerzita, 2006, 0231-7532. |
Další údaje | |
---|---|
Originální jazyk | španělština |
Typ výsledku | Článek v odborném periodiku |
Obor | 60200 6.2 Languages and Literature |
Stát vydavatele | Česká republika |
Utajení | není předmětem státního či obchodního tajemství |
Kód RIV | RIV/00216224:14210/06:00017701 |
Organizační jednotka | Filozofická fakulta |
Klíčová slova česky | Španělština; jazyk reklamy; kosmetika; prefixace; neologická produktivita |
Klíčová slova anglicky | Spanish; Advertising Language; Cosmetics; Prefixation; Neological Productivity |
Štítky | Advertising, Cosmetics, Language, Neological, Prefixation, productivity, Spanish |
Příznaky | Mezinárodní význam, Recenzováno |
Změnil | Změnil: doc. Mgr. Petr Stehlík, Ph.D., učo 17983. Změněno: 11. 4. 2010 09:37. |
Anotace |
---|
Según nuestra investigación, en los anuncios impresos de cosmética predomina claramente el elemento prefijal anti-. Su productividad neológica puede explicarse sobre todo por el motivo principal de la cosmética, es decir, la lucha contra el envejecimiento y algunos síntomas no deseados que lo acompañan. No obstante, dicho elemento también sirve como importante recurso de condensación. Además de anti- hemos podido identificar como elementos prefijales característicos de los anuncios de cosmética los morfemas bio-, micro- y dermo-. |
Anotace česky |
---|
Jak ukazují výsledky našeho výzkumu, převládá jednoznačně ve španělských tištěných reklamách na kosmetiku prefixální element anti-. Jeho neologickou produktivitu lze vysvětlit především hlavním motivem reklam na kosmetické přípravky, jímž je boj proti stárnutí a některým negativním projevům tohoto procesu, avšak zmíněný element také slouží jako významný kondenzační prostředek. Kromě anti- se ukázaly být charakterisitické pro daný typ reklam také prefixální morfémy bio-, micro- a dermo-. |
Anotace anglicky |
---|
Acording to the results of our research, in the written cosmetic advertising predominates the prefixal element anti-. It's neological productivity can be explained by the main motive of the cosmetics, i.e. the battle against aging and some not desired symptoms which accompany this process. The mentionned element also serves as an important linguistic resource of condensation. Besides of anti-, in particular the morphems bio-, micro- and dermo- proved to be the characteristic prefixal elements of the cosmetic advertising texts. |
Návaznosti | |
---|---|
MSM0021622407, záměr | Název: Politické strany a reprezentace zájmů v soudobých evropských demokraciích |
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Politické strany a reprezentace zájmů v soudobých evropských demokraciích |
VytisknoutZobrazeno: 11. 10. 2024 07:29