2006
Možnosti a meze konkurence na české železnici
TOMEŠ, ZdeněkZákladní údaje
Originální název
Možnosti a meze konkurence na české železnici
Název anglicky
Limits of competition in railways
Autoři
Vydání
Pardubice, Rozvoj dopravních systémů osobní dopravy na prinicpech udržitelné mobility a přístupnosti, od s. 155-158, 4 s. 2006
Nakladatel
Univerzita Pardubice Dopravní fakulta Jana Pernera
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
50200 5.2 Economics and Business
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka
Ekonomicko-správní fakulta
ISBN
80-7194-904-3
Klíčová slova anglicky
railway; competition
Štítky
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 28. 11. 2006 16:36, prof. Ing. Zdeněk Tomeš, Ph.D.
V originále
Cílem příspěvku je posouzení možností a mezí konkurence na české železnici. Článek je založen na důsledné aplikaci mikroekonomické teorie konkurence na reálnou situaci české železnice. V rámci příspěvku je argumentováno, že podmínky českého železničního trhu v řadě parametrů neodpovídají teoretických předpokladům, za kterých je účinnost konkurence nejsilnější. Skutečné i potenciální působení konkurence na železnici je limitováno řadou specifických okolností, které jsou přítomny v tomto odvětví. Za těchto podmínek je možnost účinného působení konkurence sporná a lze vznést otázku, zda oddělení SŽDC a ČD bylo krokem správným směrem.
Anglicky
The paper aims to assess possibilities and limits of competition on the Czech rails. The paper applies microeconomic theory on the situation of Czech railways. The arguments is that Czech railways market is very different from theoretical perfect competition market. Both actual and potential scope of competition are strongly limited by specific factors present in the industry. The positive effects of competiton are insecure and the vertical unbundling may have not been the best policy.
Návaznosti
GA402/04/2128, projekt VaV |
|