J 2006

Lidské zdroje, celoživotní učení a vzdělávání v pracovním a profesním kontextu

NOVOTNÝ, Petr

Základní údaje

Originální název

Lidské zdroje, celoživotní učení a vzdělávání v pracovním a profesním kontextu

Název anglicky

Human resources, lifelong learning and education in work-related and occupational context

Autoři

NOVOTNÝ, Petr (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

Sborník prací Filozofické fakulty brněnské univerzity, řada pedagogická, Brno, Masarykova univerzita v Brně, 2006, 1211-6971

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Článek v odborném periodiku

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14210/06:00016545

Organizační jednotka

Filozofická fakulta

Klíčová slova anglicky

human resources;lifelong learning;education

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 23. 4. 2013 15:32, doc. Mgr. Petr Novotný, Ph.D.

Anotace

V originále

Výzkumy vážící se k otázkám vzdělávání dospělých v České republice v poslední době ukazují, že pracovní a profesní kontext je rozhodující determinantou motivace a participace na vzdělávání. Text tyto kontextuální proměnné rekapituluje a pojmenovává sílu jejich vlivu na participaci dospělých na vzdělávání obecně na příkladu neformálního vzdělávání, a také ukazuje, jak se tyto vlivy mohou lišit u specifických skupin dospělých určených vzděláním, profesním zařazením, sektorem působení a pod. Empirická složka textu je založena na datech získaných dotazníkovým šetřením realizovaným v rámci projektu Vzdělávání dospělých v různých fázích životního cyklu: priority, příležitosti a možnosti rozvoje (MPSV ČR).

Anglicky

Recent research concerning adult education in the Czech Republic has shown that the crucial factor determinig motivation and participation in eduacation among adults is their job-related and occupational context. The text reviews the main variables of this context, also trying to idntify the strength of their impact on general adult participation in education on the example of non-formal education. It also shows how this impact may differ for specific groups of adult population defined by achieved level of aducation, work position, occupational sector etc. The author relates some asúects of this variability to the broader social and economic situation in Czech Republic and to important conceptual and developmental documents with both local and international validity. The empirical component of the text is based on data from a questionnaire survey completed as part of the project "Adult Education in Different Stages of the Life Cycle: priorities, opportunities and potential for development".

Návaznosti

1J017/04-DP2, projekt VaV
Název: Vzdělávání dospělých v různých fázích životního cyklu: priority, příležitosti a možnosti rozvoje
Investor: Ministerstvo práce a sociálních věcí ČR, Vzdělávání dospělých v různých fázích životních cyklu: priority, příležitosti a možnosti rozvoje