2006
Tvorba a využití vizuálních ontologií v elektronické podpoře výuky
GREGAR, Tomáš a Radka POSPÍŠILOVÁZákladní údaje
Originální název
Tvorba a využití vizuálních ontologií v elektronické podpoře výuky
Název anglicky
Visual ontology creation and its usage in e-learning
Autoři
GREGAR, Tomáš (203 Česká republika, garant) a Radka POSPÍŠILOVÁ (203 Česká republika)
Vydání
Masarykova univerzita. Brno, DATAKON 2006, Sborník databázové konference, od s. 169-178, 9 s. 2006
Nakladatel
Masarykova univerzita
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
10201 Computer sciences, information science, bioinformatics
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Odkazy
Kód RIV
RIV/00216224:14330/06:00015468
Organizační jednotka
Fakulta informatiky
ISBN
80-210-4102-1
Klíčová slova anglicky
e-learning; knowledge; ontology; computer vision; machine learning; visual similarity
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 13. 6. 2007 11:45, RNDr. Tomáš Gregar
V originále
Elektronicky podporovaná výuka (e-learning) si dává za úkol asistovat u předávání znalostí studentům pomocí počítačových systémů. Pro tuto funkčnost je potřeba explicitní popis sémantiky předávaných dokumentů, což je základní myšlenka sémantického webu. Práce s ontologiemi se v dnešní době omezují na práci s textem. Textová data jsou ale jen jedním médiem pro předávání znalostí; dalším je obraz. Tento příspěvek se zamýšlí nad problematikou definice sémantiky obrazových dokumentů, popisuje aktuální stav v této oblasti a je v něm navržen algoritmus pro popis vnitřní struktury obrazu, práci s jeho sémantikou – a jejich následné využití hlavně v počítačově podporované výuce.
Anglicky
Elektronicky podporovaná výuka (e-learning) si dává za úkol asisto-vat u předávání znalostí studentům pomocí počítačových systémů. Pro tuto funkčnost je potřeba explicitní popis sémantiky předávaných dokumentů, což je základní myšlenka sémantického webu. Práce s ontologiemi se v dnešní době omezují na práci s textem. Textová data jsou ale jen jedním médiem pro předávání znalostí; dalším je obraz. Tento příspěvek se zamýšlí nad problematikou definice sémantiky obrazových dokumentů, popisuje aktuální stav v této oblasti a je v něm navržen algoritmus pro popis vnitřní struktury obrazu, práci s jeho sémantikou – a jejich následné využití hlavně v počítačově podporované výuce.
Návaznosti
1ET208050401, projekt VaV |
|