D 2006

Tvorba a využití vizuálních ontologií v elektronické podpoře výuky

GREGAR, Tomáš a Radka POSPÍŠILOVÁ

Základní údaje

Originální název

Tvorba a využití vizuálních ontologií v elektronické podpoře výuky

Název anglicky

Visual ontology creation and its usage in e-learning

Autoři

GREGAR, Tomáš (203 Česká republika, garant) a Radka POSPÍŠILOVÁ (203 Česká republika)

Vydání

Masarykova univerzita. Brno, DATAKON 2006, Sborník databázové konference, od s. 169-178, 9 s. 2006

Nakladatel

Masarykova univerzita

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

10201 Computer sciences, information science, bioinformatics

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14330/06:00015468

Organizační jednotka

Fakulta informatiky

ISBN

80-210-4102-1

Klíčová slova anglicky

e-learning; knowledge; ontology; computer vision; machine learning; visual similarity

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 13. 6. 2007 11:45, RNDr. Tomáš Gregar

Anotace

V originále

Elektronicky podporovaná výuka (e-learning) si dává za úkol asistovat u předávání znalostí studentům pomocí počítačových systémů. Pro tuto funkčnost je potřeba explicitní popis sémantiky předávaných dokumentů, což je základní myšlenka sémantického webu. Práce s ontologiemi se v dnešní době omezují na práci s textem. Textová data jsou ale jen jedním médiem pro předávání znalostí; dalším je obraz. Tento příspěvek se zamýšlí nad problematikou definice sémantiky obrazových dokumentů, popisuje aktuální stav v této oblasti a je v něm navržen algoritmus pro popis vnitřní struktury obrazu, práci s jeho sémantikou – a jejich následné využití hlavně v počítačově podporované výuce.

Anglicky

Elektronicky podporovaná výuka (e-learning) si dává za úkol asisto-vat u předávání znalostí studentům pomocí počítačových systémů. Pro tuto funkčnost je potřeba explicitní popis sémantiky předávaných dokumentů, což je základní myšlenka sémantického webu. Práce s ontologiemi se v dnešní době omezují na práci s textem. Textová data jsou ale jen jedním médiem pro předávání znalostí; dalším je obraz. Tento příspěvek se zamýšlí nad problematikou definice sémantiky obrazových dokumentů, popisuje aktuální stav v této oblasti a je v něm navržen algoritmus pro popis vnitřní struktury obrazu, práci s jeho sémantikou – a jejich následné využití hlavně v počítačově podporované výuce.

Návaznosti

1ET208050401, projekt VaV
Název: E-learning v kontextu sémantického webu
Investor: Akademie věd ČR, E-learning v kontextu sémantického webu