REDLICHOVÁ, Jitka. Participace žáků na životě školy: staronové téma pedagogiky. In Sborník prací filozofické fakulty brněnské univerzity. Řada pedagogická (U). Brno: Masarykova univerzita, 2006, s. 145-157. ISBN 80-210-4143-9.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Participace žáků na životě školy: staronové téma pedagogiky
Název anglicky Pupil Involvement in the Life of the School: an Ever-recurring Topic in Education
Autoři REDLICHOVÁ, Jitka (203 Česká republika, garant).
Vydání Brno, Sborník prací filozofické fakulty brněnské univerzity. Řada pedagogická (U). od s. 145-157, 13 s. 2006.
Nakladatel Masarykova univerzita
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14210/06:00016045
Organizační jednotka Filozofická fakulta
ISBN 80-210-4143-9
Klíčová slova anglicky pupil participation; democracy; school council; decision making
Štítky decision making, democracy, pupil participation, school council
Změnil Změnila: Mgr. Jitka Vidláková, Ph.D., učo 40185. Změněno: 30. 11. 2006 14:33.
Anotace
Příspěvek se zabývá tématem participace žáků, na niž autorka nahlíží jako na relativně samostatné téma od něhož odděluje participaci mládeže. Záměrem autorky je upozornit na komplexnost tématu, které bývá často redukováno pouze na zájem o činnost žákovských samospráv. V textu jsou uvedeny vybrané modely, formy a oblasti participace žáků. Pozornost je věnována teorii i výzkumu tématu v České republice a důvodům, proč by mu měla být věnována pozornost. Vzhledem k omezenému množství českých zdrojů vychází text převážně ze studia zahraniční literatury.
Anotace anglicky
The paper deals with pupil involvement, which the author regards as a relatively self-contained topic to be distinguished from youth involvement. The aim of the author is to point out the complexity of the topic, which often gets reduced to concern with student councils. The text presents selected models, forms and areas of pupil involvement. The focus attention is on theory and research in this topic in the Czech Republic and reasons why it should be pursued are presented. Concidering the limited amount of sources in Czech, the paper is largely based on foreign literature.
Návaznosti
GA406/04/0609, projekt VaVNázev: Demokracie v české škole
Investor: Grantová agentura ČR, Demokracie v české škole
VytisknoutZobrazeno: 23. 5. 2024 13:51