GREGAR, Tomáš and Tomáš PITNER. E-learning - jen obsah? + Služby Web 2.0 v podpoře vzdělávání (E-learning - just a content? + Web 2.0 services in learning). 2006.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name E-learning - jen obsah? + Služby Web 2.0 v podpoře vzdělávání
Name (in English) E-learning - just a content? + Web 2.0 services in learning
Authors GREGAR, Tomáš (203 Czech Republic, guarantor) and Tomáš PITNER (203 Czech Republic).
Edition 2006.
Other information
Original language Czech
Type of outcome Organization of a workshop
Field of Study 10201 Computer sciences, information science, bioinformatics
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
WWW URL
RIV identification code RIV/00216224:14330/06:00015471
Organization unit Faculty of Informatics
Keywords in English typography; e-learning; web 2.0; content; style languages; web typography; graphic design
Tags content, e-learning, graphic design, style languages, typography, Web 2.0, web typography
Changed by Changed by: RNDr. Tomáš Gregar, učo 4099. Changed: 22/8/2007 10:31.
Abstract
První část prezentace se věnuje principům a pravidlům vizuální komunikace výukového obsahu na webu. Druhá část přibližuje roli služeb Web 2.0 v elektronické podpoře vzdělávání a vztah služeb Web 2.0 k současným LMS. Nastiňuje perspektivy elektronické podpory výuky v éře Webu 2.0.
Abstract (in English)
The first part of the presentation deals with rules and principles of the visual communication in the web context. The second part focuses on the Web 2.0 services in e-learning and their relation to legacy web application and LMS.
Links
1ET208050401, research and development projectName: E-learning v kontextu sémantického webu
Investor: Academy of Sciences of the Czech Republic, E-learning in the Semantic Web Context
PrintDisplayed: 26/4/2024 09:55