D 2006

Odbytová problematika malých a středních podniků

KLAPALOVÁ, Alena

Basic information

Original name

Odbytová problematika malých a středních podniků

Name in Czech

Odbytová problematika malých a středních podniků

Name (in English)

Sales problems of SMEs

Edition

první. Znojmo, Nové trendy - nové nápady 2006, p. 58-67, 10 pp. 2006

Publisher

Soukromá vysoká škola ekonomická Znojmo

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Stať ve sborníku

Field of Study

50600 5.6 Political science

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organization unit

Faculty of Economics and Administration

ISBN

80-239-8268-0

Keywords in English

SMEs sales marketing barriers resources internal and external environment

Tags

International impact, Reviewed
Změněno: 5/12/2006 20:31, doc. Ing. Alena Klapalová, Ph.D.

Abstract

V originále

Článek prezentuje některé výsledky dotazníkového šetření zaměřeného na vybrané oblasti odbytové problematiky podniků realizujících svou činnost (včetně exportu a importu) v České republice se soustřednou pozorností na převažující část respondentů, kterými byli zástupci z řad malého a středního podnikání.

In English

The paper presents some results of the questionnaire survey oriented to the chosen areas of the sales problems of the enterprises realizing the activity in the Czech republic (including export or import) with the concentrated attention at the prevailing part of the respondents from the group of small and middle entrepreneurship.

Links

GA402/05/0853, research and development project
Name: Činitelé podněcující a tlumící zakládání a rozvoj malých a středních podniků v České republice jako členské zemi Evropské unie
Investor: Czech Science Foundation, Factors that stimulate and absorb establishing and development of small and medium enterprises in the Czech republic as a member state of the European Communities