M 2006

Die Qualität von Lehre und Unterricht vor neuen Herausforderungen! Kompetenzen - Standards - Module.

JANÍKOVÁ, Věra

Základní údaje

Originální název

Die Qualität von Lehre und Unterricht vor neuen Herausforderungen! Kompetenzen - Standards - Module.

Název česky

Kvalita vysokoškolské výuky a školního vyučování před novými výzvami! Kompetence - standardy - moduly.

Autoři

JANÍKOVÁ, Věra (203 Česká republika, garant)

Vydání

2006

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Uspořádání konference

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14410/06:00017753

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

Klíčová slova anglicky

Quality; teaching;learning;competences;modules;standards

Příznaky

Mezinárodní význam
Změněno: 17. 5. 2007 12:51, prof. PhDr. Věra Janíková, Ph.D.

Anotace

V originále

V Evropě stojí před vysokoškolskými pedagogy i učiteli všeobecně vzdělávacích profesně orientovaných škol nižšího stupně nové výzvy a úkoly. V souvislosti se sjednocováním Evropy a v návaznosti na Boloňskou deklaraci to znamená, že dochází k výrazným proměná v procesu vzdělávání i výuky, a to jak na univerzitách tak i na ostatních školách. Na základě publikovaných výsledků srovnávacích studií (TIMSS, PISA I, PISA II) jsou nastoleny otázky k diskusi, co lze rozumět pod pojmy “podpora dobré/kvalitní výuky”. Během jednání na konferenci budou odborníci diskutovat o otázce kvality vzdělávacích koncepcí a vlastní výuky s ohledem na nejnovější vývoj v oblasti vzdělávací politiky. V centru pozornosti stojí nové modely kompetencí, vzdělávací standardy a modularizace vzdělávacích procesů s jejich dopady na vysokoškolské pedagogy a učitele různých typů škol, kteří se usilují o zlepšení kvality výuky a její teorie.

Česky

V Evropě stojí před vysokoškolskými pedagogy i učiteli všeobecně vzdělávacích profesně orientovaných škol nižšího stupně nové výzvy a úkoly. V souvislosti se sjednocováním Evropy a v návaznosti na Boloňskou deklaraci to znamená, že dochází k výrazným proměná v procesu vzdělávání i výuky, a to jak na univerzitách tak i na ostatních školách. Na základě publikovaných výsledků srovnávacích studií (TIMSS, PISA I, PISA II) jsou nastoleny otázky k diskusi, co lze rozumět pod pojmy “podpora dobré/kvalitní výuky”. Během jednání na konferenci budou odborníci diskutovat o otázce kvality vzdělávacích koncepcí a vlastní výuky s ohledem na nejnovější vývoj v oblasti vzdělávací politiky. V centru pozornosti stojí nové modely kompetencí, vzdělávací standardy a modularizace vzdělávacích procesů s jejich dopady na vysokoškolské pedagogy a učitele různých typů škol, kteří se usilují o zlepšení kvality výuky a její teorie.