Metody cizojazyčné výuky podporující princip autonomie žáka
HANUŠOVÁ, Světlana a Tamara VÁŇOVÁ. Metody cizojazyčné výuky podporující princip autonomie žáka. In Sborník z konference Autonomie v procesu učení a vyučování cizího jazyka. 1. vyd. Brno: PdF MU, 2006, s. 100 -108. ISBN 80-210-4164-1. |
Další formáty:
BibTeX
LaTeX
RIS
|
Základní údaje | |
---|---|
Originální název | Metody cizojazyčné výuky podporující princip autonomie žáka |
Název anglicky | Foreign language teaching methods supporting the principle of learner autonomy |
Autoři | HANUŠOVÁ, Světlana (203 Česká republika, garant, domácí) a Tamara VÁŇOVÁ (203 Česká republika, domácí). |
Vydání | 1. vyd. Brno, Sborník z konference Autonomie v procesu učení a vyučování cizího jazyka, od s. 100 -108, 9 s. 2006. |
Nakladatel | PdF MU |
Další údaje | |
---|---|
Originální jazyk | čeština |
Typ výsledku | Stať ve sborníku |
Obor | 50300 5.3 Education |
Stát vydavatele | Česká republika |
Utajení | není předmětem státního či obchodního tajemství |
Forma vydání | tištěná verze "print" |
Kód RIV | RIV/00216224:14410/06:00016092 |
Organizační jednotka | Pedagogická fakulta |
ISBN | 80-210-4164-1 |
Klíčová slova anglicky | foreign language teaching; methods; learner autonomy |
Štítky | foreign language teaching, learner autonomy, methods |
Příznaky | Recenzováno |
Změnil | Změnila: doc. Mgr. Světlana Hanušová, Ph.D., učo 33747. Změněno: 13. 9. 2014 06:52. |
Anotace |
---|
Koncept autonomie žáka, definované jako je poměrně spolehlivým kritériem, které odlišuje moderní metody od tradičních. Zatímco tradiční metody se zaměřují na učitele a vyučování (teaching), moderní metody obracejí pozornost k žákovi a učení se (learning) a zdůrazňují žákovu odpovědnost za vlastní učení – tedy autonomii. |
Anotace anglicky |
---|
The concept of learner autonomy can be seen as a relatively reliable criterion distinguishing modern methods from traditional ones. Traditional methods (grammar-translation method, direct method, audio-lingual method) differed from each other in many respects. However, none of them ever challenged the principle of the teacher s dominance in the teaching and learning process. The first method that brought a major change in the role of the learner was Silent Way. Even though its use today is very limited, its role in inspiring the mainstream communicative approach in the area of learner roles and learner autonomy is undeniable. Other alternative methods of the 1960s also enhanced the role of the learner and his autonomy (e.g. TPR, Community Language Learning), the only exception being Suggestopaedia, which promoted different principles, especially the infantilization of the learner. Nowadays, the communicative approach and similar modern approaches (Task-Based Approach, Lexical Approach, Strategy-Based Instruction) exploit the principle of learner autonomy to the full. However, this does not remove the burden off the teacher, who becomes responsible for learner training and the support of learner autonomy. |
Návaznosti | |
---|---|
GA406/05/2107, projekt VaV | Název: Autonomie v procesu učení a vyučování cizího jazyka |
Investor: Grantová agentura ČR, Autonomie v procesu učení a vyučování cizího jazyka |
VytisknoutZobrazeno: 13. 10. 2024 17:58