2006
PRACOVNÍ PODMÍNKY A DILEMATA POMÁHAJÍCÍCH PRACOVNÍKŮ
NEČASOVÁ, Mirka a Libor MUSILZákladní údaje
Originální název
PRACOVNÍ PODMÍNKY A DILEMATA POMÁHAJÍCÍCH PRACOVNÍKŮ
Název anglicky
WORKING CONDITIONS AND DILEMMAS OF WORKERS IN HELPING PROFESSIONS
Autoři
NEČASOVÁ, Mirka (203 Česká republika) a Libor MUSIL (203 Česká republika, garant)
Vydání
Sociální práce|Sociálna práca, Brno, ASVSP, 2006, 1213-6204
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Článek v odborném periodiku
Obor
50000 5. Social Sciences
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/00216224:14230/06:00016129
Organizační jednotka
Fakulta sociálních studií
Klíčová slova anglicky
working conditions';' dilemmas';'helping professions
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 4. 7. 2008 14:45, PhDr. Mirka Nečasová, Ph.D.
V originále
Cílem tohoto příspěvku je ukázat, jak řadoví pracovníci vybrané nevládní organizace – charitní ošetřovatelské a pečovatelské služby („CHOPS“) reagují na dilemata své práce s klienty. Autoři popisují konflikty očekávání, které lidé z CHOPS při práci prožívají, kladou si otázku, zda jsou vůči některým z nich morálně lhostejní, a ukazují, jak je morální citlivost vůči konfliktům očekávání staví před dilemata. Autoři líčí, co řadoví pracovníci CHOPS prožívají, pokud se jim některé dilema nedaří zvládnout, a pomocí příkladů z praxe ilustrují, jak svá dilemata zvládají tím, že je „obcházejí“, nebo tím, že usilují o změnu pracovních podmínek, které vedou k jejich vzniku.
Anglicky
The article is devoted to the question: “How frontline workers of the one selected nongovernmental organization – the charity home care service (called “CHOPS”) respond to the dilemmas of their work with clients?” The authors describe expectation conflicts experienced by people from CHOPS. They pursue the question, if the CHOPS frontline workers are in moral terms indifferent towards some of the respective expectation conflicts, and show, how these workers are confronted with dilemmas due to their moral sensitivity towards the other expectation conflicts. The authors depict what the CHOPS frontline workers do experience if they are not able to cope with some of their dilemmas. Using empirical examples, they exemplify how workers cope with their dilemmas by “avoiding them” or by removing working conditions which result in the dilemmas.
Návaznosti
GA403/03/0988, projekt VaV |
|