J 2006

PRACOVNÍ PODMÍNKY A DILEMATA POMÁHAJÍCÍCH PRACOVNÍKŮ

NEČASOVÁ, Mirka a Libor MUSIL

Základní údaje

Originální název

PRACOVNÍ PODMÍNKY A DILEMATA POMÁHAJÍCÍCH PRACOVNÍKŮ

Název anglicky

WORKING CONDITIONS AND DILEMMAS OF WORKERS IN HELPING PROFESSIONS

Autoři

NEČASOVÁ, Mirka (203 Česká republika) a Libor MUSIL (203 Česká republika, garant)

Vydání

Sociální práce|Sociálna práca, Brno, ASVSP, 2006, 1213-6204

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Článek v odborném periodiku

Obor

50000 5. Social Sciences

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14230/06:00016129

Organizační jednotka

Fakulta sociálních studií

Klíčová slova anglicky

working conditions';' dilemmas';'helping professions

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 4. 7. 2008 14:45, PhDr. Mirka Nečasová, Ph.D.

Anotace

V originále

Cílem tohoto příspěvku je ukázat, jak řadoví pracovníci vybrané nevládní organizace – charitní ošetřovatelské a pečovatelské služby („CHOPS“) reagují na dilemata své práce s klienty. Autoři popisují konflikty očekávání, které lidé z CHOPS při práci prožívají, kladou si otázku, zda jsou vůči některým z nich morálně lhostejní, a ukazují, jak je morální citlivost vůči konfliktům očekávání staví před dilemata. Autoři líčí, co řadoví pracovníci CHOPS prožívají, pokud se jim některé dilema nedaří zvládnout, a pomocí příkladů z praxe ilustrují, jak svá dilemata zvládají tím, že je „obcházejí“, nebo tím, že usilují o změnu pracovních podmínek, které vedou k jejich vzniku.

Anglicky

The article is devoted to the question: “How frontline workers of the one selected nongovernmental organization – the charity home care service (called “CHOPS”) respond to the dilemmas of their work with clients?” The authors describe expectation conflicts experienced by people from CHOPS. They pursue the question, if the CHOPS frontline workers are in moral terms indifferent towards some of the respective expectation conflicts, and show, how these workers are confronted with dilemmas due to their moral sensitivity towards the other expectation conflicts. The authors depict what the CHOPS frontline workers do experience if they are not able to cope with some of their dilemmas. Using empirical examples, they exemplify how workers cope with their dilemmas by “avoiding them” or by removing working conditions which result in the dilemmas.

Návaznosti

GA403/03/0988, projekt VaV
Název: Funkce kultury služeb sociální práce a přístupy ke klientům
Investor: Grantová agentura ČR, Funkce kultury služeb sociální práce a přístupy ke klientům