2006
Počítače v geografickém vzdělávání. Rozvoj podnětné geografie
KOLEJKA, JaromirZákladní údaje
Originální název
Počítače v geografickém vzdělávání. Rozvoj podnětné geografie
Název česky
Počítače v geografickém vzdělávání. Rozvoj podnětné geografie
Název anglicky
Computers in geography education. Suggestive geography development
Autoři
Vydání
Biologie, Chemie, Zeměpis, Praha, PN, 2006, 1210-3349
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Článek v odborném periodiku
Obor
Zemský magnetismus, geodesie, geografie
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
Klíčová slova anglicky
Geography – education – computers – GPS – multimedia - internet
Změněno: 18. 12. 2006 11:01, prof. RNDr. Jaromír Kolejka, CSc.
V originále
V rámci celosvětového projektu HERODOT zaměřeného na vzdělávání v geografii proběhl ve Křtinách u Brna mezinárodní třídenní seminář za účasti odborníků z 15 evropských, afrických a asijských zemí. Bylo konstatováno, že počítače nejsou ještě v geografii náležitě využívány, učitelé se obávají jejich použití, i na univerzitách se jejich použití omezuje na psaní textů, případně na tvorbu PP prezentací. Předvedeny byly vtipné formy využití GIT ve výuce, které zaujmou žáky i učitele (wikipedia, GPS, multimedia).
Anglicky
An international seminář was held in Křtiny u Brna in the framework of the international HERODOT project focused on education in geography. Participants from 15 European, African and Asian countries attended this three-days-long seminar and discussed several educational issues. It was stated, that computers are not used by sufficient way in geography. Teachers are afraid of their application. Even at universities PCs are mostly used for writing texts or PP presentation completing. Interesting and attractive ways of PC applications were presented and evaluated, e.g. wikipedia, GPS and multimedia.