FEDÁKOVÁ, Katarína. Stratégie učenia sa nemeckého jazyka - výsledky empirického výskumu. (Learning Strategies in the Teaching of German - Results of the Research.). In JANÍKOVÁ, Věra. Autonomie a cizojazyčná výuka. Autonomie v teorii, edukační praxi a lingvodidaktickém výzkumu. 1st ed. Brno: Masarykova univerzita, 2006, p. 71-83, 364 pp. ISBN 80-210-4164-1.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Stratégie učenia sa nemeckého jazyka - výsledky empirického výskumu.
Name in Czech Strategie učení ve výuce němčiny - výsledky empirického výzkumu.
Name (in English) Learning Strategies in the Teaching of German - Results of the Research.
Authors FEDÁKOVÁ, Katarína (703 Slovakia, guarantor).
Edition 1. vyd. Brno, Autonomie a cizojazyčná výuka. Autonomie v teorii, edukační praxi a lingvodidaktickém výzkumu. p. 71-83, 364 pp. 2006.
Publisher Masarykova univerzita
Other information
Original language Slovak
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14410/06:00016171
Organization unit Faculty of Education
ISBN 80-210-4164-1
Keywords in English autonomy; foreign language teaching and learning; research
Tags autonomy, research
Tags International impact, Reviewed
Changed by Changed by: prof. PhDr. Věra Janíková, Ph.D., učo 1445. Changed: 19/12/2006 21:36.
Abstract
Príspevok sa zabývá definovaním stratégií učenia vo výučbe cudzích jazykov a predstavuje výsledky empirického výskumu, ktorý skúmal vyyuživanie stratégií učenia sa u vysokoškolských študentov nemeckého jazyka na univerzite v Prešove.
Abstract (in Czech)
Příspěvek se zabývá vymezením pojmu učební strategie se zřetelem k osvojování cizího jazyka a představuje výsledky empirického výzkumu, který zkoumal využívání učebních strategií vysokoškolských studentů německého jazyka na univerzitě v Prešově.
Abstract (in English)
The paper presents learning strategies in the foreign language learning and results of the research that monitored learning strategies of the university students of german as a foreign language (University Presov).
Links
GA406/05/2107, research and development projectName: Autonomie v procesu učení a vyučování cizího jazyka
Investor: Czech Science Foundation, Autonomy in foreign language learning and teaching
PrintDisplayed: 17/5/2024 18:23