KLAPALOVÁ, Alena. Sales Problems of the Czech Enterprises. In 4th international symposium: International Business Administration. první. Karviná: Slezská univerzita v Opavě, 2006, s. 376-381, 5 s. ISBN 80-7248-353-6.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Sales Problems of the Czech Enterprises
Název česky Odbytové problémy českých podniků
Název anglicky Sales Problems of the Czech Enterprises
Autoři KLAPALOVÁ, Alena (203 Česká republika, garant).
Vydání první. Karviná, 4th international symposium: International Business Administration, od s. 376-381, 5 s. 2006.
Nakladatel Slezská univerzita v Opavě
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50600 5.6 Political science
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14560/06:00016185
Organizační jednotka Ekonomicko-správní fakulta
ISBN 80-7248-353-6
Klíčová slova anglicky sales problems business external and internal environment ICT e-business
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnila: doc. Ing. Alena Klapalová, Ph.D., učo 1126. Změněno: 20. 12. 2006 13:45.
Anotace
- do určité míry - nedostatk pesonáluThe paper presents results of the survey focused on some problems concerning internal barriers and weaknesses of small and middle Czech enterprises in mapping and reacting to the external international environment, where e-business could be a proper way. Analysed answers offer the picture of some specificities related to this group of the entrepreneurs, e.g. managerial and organizational problems, or – to some extent – insufficient staff and management knowledge and skills necessary for broader e-business tools use for export activities. .
Anotace anglicky
The paper presents results of the survey focused on some problems concerning internal barriers and weaknesses of small and middle Czech enterprises in mapping and reacting to the external international environment, where e-business could be a proper way. Analysed answers offer the picture of some specificities related to this group of the entrepreneurs, e.g. managerial and organizational problems, or – to some extent – insufficient staff and management knowledge and skills necessary for broader e-business tools use for export activities. .
Návaznosti
GA402/05/0853, projekt VaVNázev: Činitelé podněcující a tlumící zakládání a rozvoj malých a středních podniků v České republice jako členské zemi Evropské unie
Investor: Grantová agentura ČR, Činitelé podněcující zakládání a rozvoj malých a středních podniků v České republice jako členské zemi Evropské unie
VytisknoutZobrazeno: 13. 10. 2024 09:52