2006
Autorita, konkurence, kooperace
BLAŽEK, LadislavZákladní údaje
Originální název
Autorita, konkurence, kooperace
Název anglicky
Authority, competition, cooperation
Autoři
BLAŽEK, Ladislav
Vydání
vyd. 1. Praha, Nová teorie ekonomiky a managementu organizací, od s. 111-116, 6 s. 2006
Nakladatel
Oeconomica
Další údaje
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka
Ekonomicko-správní fakulta
ISBN
80-245-1091-X
Klíčová slova anglicky
authority; competition; cooperation
Štítky
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 21. 7. 2009 10:25, prof. Ing. Ladislav Blažek, CSc.
V originále
Podnik je třeba vnímat ne jako množinu věcí, ale jako společenství lidí. Konkurenční výhoda podniku spočívá v kvalitě vztahů mezi lidmi uvnitř i vně podniku. V jakémkoliv lidském společenství, tedy i v podniku, platí tři obecné principy: princip autority, princip konkurence a princip kooperace. Diferencované působení těchto principů v podniku lze demonstrovat na třech modelech.
Anglicky
It is needed to perceive the company not as a set of things, but as a fellowship of people. The competitive advantage rests upon the quality of relationships of people inside and outside the company. In any human fellowship, therefore in company too, are three general principles valid: principle of authority, principle of competitiveness and principle of cooperation. Interaction of these principles in a company can be demonstrated on three models.