D 2006

Autorita, konkurence, kooperace

BLAŽEK, Ladislav

Základní údaje

Originální název

Autorita, konkurence, kooperace

Název anglicky

Authority, competition, cooperation

Autoři

BLAŽEK, Ladislav

Vydání

vyd. 1. Praha, Nová teorie ekonomiky a managementu organizací, od s. 111-116, 6 s. 2006

Nakladatel

Oeconomica

Další údaje

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organizační jednotka

Ekonomicko-správní fakulta

ISBN

80-245-1091-X

Klíčová slova anglicky

authority; competition; cooperation

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 21. 7. 2009 10:25, prof. Ing. Ladislav Blažek, CSc.

Anotace

V originále

Podnik je třeba vnímat ne jako množinu věcí, ale jako společenství lidí. Konkurenční výhoda podniku spočívá v kvalitě vztahů mezi lidmi uvnitř i vně podniku. V jakémkoliv lidském společenství, tedy i v podniku, platí tři obecné principy: princip autority, princip konkurence a princip kooperace. Diferencované působení těchto principů v podniku lze demonstrovat na třech modelech.

Anglicky

It is needed to perceive the company not as a set of things, but as a fellowship of people. The competitive advantage rests upon the quality of relationships of people inside and outside the company. In any human fellowship, therefore in company too, are three general principles valid: principle of authority, principle of competitiveness and principle of cooperation. Interaction of these principles in a company can be demonstrated on three models.