D 2006

Interaction in spoken discourse

POVOLNÁ, Renata

Základní údaje

Originální název

Interaction in spoken discourse

Název česky

Interakce v mluveném diskurzu

Autoři

POVOLNÁ, Renata (203 Česká republika, garant)

Vydání

Brno, Discourse and Interaction 2, Sborník prací Pedagogické fakulty MU, Sv. 198, Řada cizích jazyků č.7, Povolná R., Dontcheva-Navrátilova, O. (eds), od s. 131-142, 12 s. 2006

Nakladatel

Masarykova univerzita

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

60200 6.2 Languages and Literature

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14410/06:00018035

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

80-210-4203-6

Klíčová slova anglicky

spoken discourse - interaction - coherence - interpretation - interactive discourse items

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 26. 6. 2007 22:12, doc. PhDr. Renata Povolná, Ph.D.

Anotace

V originále

The present paper endeavours to contribute to the study of interactive discourse items (D-items) which are typically used in spoken discourse and which, owing to their different pragmatic functions, organize discourse and enhance interaction. Based on the comparison of three different genres of spoken English, the author takes into consideration and illustrates the degree to which some interactive D-items facilitate the current hearer's understanding and interpretation of what is being communicated, thus contributing to the smooth flow of interaction and the establishment of coherence, which is viewed as a result of an ongoing process of "negotiation" of meaning between participants in spoken interaction.

Česky

Příspěvek se snaží příspět ke studiu interaktivních diskurzních částic, které se typicky používají v mluveném diskurzu a které díky svým různým pragmatickým funkcím organizují diskurz a podporují interakci. Na základě srovnání tří různých žánrů mluvené angličtiny autorka zvažuje a ilustruje míru, do které zkoumané interaktivní částice umožňují posluchaři porozumění a správnou interpretaci sdělení, čímž přispívají k hladkému průběhu interakce a vytváření koherence, která je autorkou vnímána jako nepřetržitý proces vyjednávání významu sdělení mezi účastníky mluvené interakce.