2006
Interaction in spoken discourse
POVOLNÁ, RenataZákladní údaje
Originální název
Interaction in spoken discourse
Název česky
Interakce v mluveném diskurzu
Autoři
POVOLNÁ, Renata (203 Česká republika, garant)
Vydání
Brno, Discourse and Interaction 2, Sborník prací Pedagogické fakulty MU, Sv. 198, Řada cizích jazyků č.7, Povolná R., Dontcheva-Navrátilova, O. (eds), od s. 131-142, 12 s. 2006
Nakladatel
Masarykova univerzita
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
60200 6.2 Languages and Literature
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/00216224:14410/06:00018035
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
ISBN
80-210-4203-6
Klíčová slova anglicky
spoken discourse - interaction - coherence - interpretation - interactive discourse items
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 26. 6. 2007 22:12, doc. PhDr. Renata Povolná, Ph.D.
V originále
The present paper endeavours to contribute to the study of interactive discourse items (D-items) which are typically used in spoken discourse and which, owing to their different pragmatic functions, organize discourse and enhance interaction. Based on the comparison of three different genres of spoken English, the author takes into consideration and illustrates the degree to which some interactive D-items facilitate the current hearer's understanding and interpretation of what is being communicated, thus contributing to the smooth flow of interaction and the establishment of coherence, which is viewed as a result of an ongoing process of "negotiation" of meaning between participants in spoken interaction.
Česky
Příspěvek se snaží příspět ke studiu interaktivních diskurzních částic, které se typicky používají v mluveném diskurzu a které díky svým různým pragmatickým funkcím organizují diskurz a podporují interakci. Na základě srovnání tří různých žánrů mluvené angličtiny autorka zvažuje a ilustruje míru, do které zkoumané interaktivní částice umožňují posluchaři porozumění a správnou interpretaci sdělení, čímž přispívají k hladkému průběhu interakce a vytváření koherence, která je autorkou vnímána jako nepřetržitý proces vyjednávání významu sdělení mezi účastníky mluvené interakce.