ŠKRABÁNKOVÁ, Jana. The curriculum contents dimension concerning the education of chemistry teachers. In Badania w dydaktyce przedmiotów przyrodnicznyc. Sborník příspěvků zmezinárodní konference. Krakow: Uniwersytet Jagiellonski et JAXA Sp. zo.o.,, 2006, p. 388-393. ISBN 83-85886-12-5.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name The curriculum contents dimension concerning the education of chemistry teachers.
Name in Czech Obsah pregraduální přípravy učitelů chemie.
Authors ŠKRABÁNKOVÁ, Jana (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution).
Edition Krakow, Badania w dydaktyce przedmiotów przyrodnicznyc. Sborník příspěvků zmezinárodní konference. p. 388-393, 6 pp. 2006.
Publisher Uniwersytet Jagiellonski et JAXA Sp. zo.o.,
Other information
Original language English
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Poland
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14410/06:00016220
Organization unit Faculty of Education
ISBN 83-85886-12-5
Keywords in English Competence of chemistry teacher Standard Curriculum Study programmes
Tags International impact, Reviewed
Changed by Changed by: prof. PhDr. Oldřich Šimoník, CSc., učo 106. Changed: 16/2/2011 22:09.
Abstract
In its first part, this report describes the proposal of a structure referring to the output competence of chemistry teacher trainee graduates at universities in the Czech Republic. In its second part, it deals with a layout of a project concerning a study programme of teacher training for chemistry teachers at the second level of primary schools and secondary schools (a standard and a curriculum).
Abstract (in Czech)
Příspěvek obsahuje v první části návrh struktury výstupních kompetencí absolventů učitelství chemie na univerzitách v České republice a ve druhé části se zabývá návrhem projektu studijního programu učitelství chemie pro 2. stupeň základní školy a pro střední školy (standard a kurikulum).
Links
GA406/03/1349, research and development projectName: Intervence do procesu rozvíjení pedagogických dovedností studentů učitelství v průběhu jejich praxe na fakultní škole
Investor: Czech Science Foundation, Interventions into the proces of pedagogical skills development in student teaching at training school
PrintDisplayed: 25/5/2024 09:13