2006
Média a realita, média a manipulace
BINKA, BohuslavZákladní údaje
Originální název
Média a realita, média a manipulace
Autoři
Vydání
první vydání. Brno, Média a realita, média a manipulace, od s. 1-32, 36 s. Media and Reality - Media and Manipulation, 2006
Nakladatel
Vydavatelství Masarykovy univerzity
Další údaje
Typ výsledku
Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka
Fakulta sociálních studií
ISBN
80-210-4199-4
Klíčová slova anglicky
media; content analysis, manipulation, TV, logical consistency, content
Štítky
Příznaky
Mezinárodní význam
Změněno: 5. 1. 2007 12:57, doc. Mgr. Bohuslav Binka, Ph.D.
V originále
Text se zabývá problémem manipulace ve vybraných médiích a na základě v západní literatuře zavedených metod - Brunnerova analýza, Auerbachův textový rozbor - se pokouší o vytvoření nové metody rozboru textů. Metoda založená na pojmech logická konzistence textu, hodnotová konzistence textu, východiska textu, emocionální zabarvení textu, fundamentalističnost textu umožňuje rozkrýt tzv. druhou a třetí vrstvu textu, určit rozdíl mezi řečeným a sdělovaným a v také určit tzv. ontologická východiska textu. Text disponuje konkrétními případy uplatnění této analýzy.
Anglicky
The text consists of a problem of manipulation in the chosen medias and on the basis of established methods in the western literature - Brunners' analisis, Auerbachs' parsing - attempts to formate of new methods of parsing. Method based on facts of logical consistency of the text, value consistency of the text, recourse of the text, emotionalism of the text, fundamentalism of the text enables to open so called second and third level of the text, ordain difference between stated and conveyance and in these ordain so called ontologic recourse of the text. The text disposes of particular cases excercising this analisis.