D 2007

The teachers role in creating a classrooom atmosphere that promotes the development of primary school pupils communication skills

KOLÁŘOVÁ, Ivana

Základní údaje

Originální název

The teachers role in creating a classrooom atmosphere that promotes the development of primary school pupils communication skills

Název česky

Úloha učitele při vytváření příznivé atmosféry pro rozvíjení vyjadřovacích schopností žáků základní školy (na základě zkušeností z výzkumů v diplomových pracích)

Autoři

KOLÁŘOVÁ, Ivana (203 Česká republika, garant)

Vydání

1. vyd. Brno, ŘEHULKA, E. (ed.) School and Health 21 2, od s. 387-396, 9 s. 2007

Nakladatel

Paido

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14410/07:00021833

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-7315-138-6

UT WoS

000264733100040

Klíčová slova česky

jazyková komunikace, spisovný jazyk, příznivá atmosféra pro rozvoj komunikačních schopností, komunikační perspektiva

Klíčová slova anglicky

communication; standard Czech; an atmosphere suitable for the promotion of communication skills; communication perspective

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 26. 2. 2010 16:06, PhDr. Ivana Kolářová, CSc.

Anotace

V originále

Developing pupils communication skills in their mother tongue is one of the goals of elementary education. It is necessary to create an atmosphere that promotes such development; encouraging students to talk about various topics and lessening their fear of excessive criticism. However, reducing error correction should not lead to the teacher neglecting a pupils repeated misuse of language or resigning on eliminating formulation errors.

Česky

K úkolům základního vzdělávání patří i rozvíjení komunikačních schopností a kultivovaného vyjadřování v mateřském jazyce. Předpokladem je vytvoření takové atmosféry, která žáky k promluvám na různá témata ve výuce povzbuzuje a nevyvolává v nich obavy z nepřiměřeného kritizování. Omezení nadměrného opravování žákovy řeči by však nemělo znamenat stálé přehlížení opakovaných formulačních nedostatků a rezignaci na jejich odstraňování.

Návaznosti

MSM0021622421, záměr
Název: Škola a zdraví pro 21. století
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Škola a zdraví pro 21. století