2007
The teachers role in creating a classrooom atmosphere that promotes the development of primary school pupils communication skills
KOLÁŘOVÁ, IvanaZákladní údaje
Originální název
The teachers role in creating a classrooom atmosphere that promotes the development of primary school pupils communication skills
Název česky
Úloha učitele při vytváření příznivé atmosféry pro rozvíjení vyjadřovacích schopností žáků základní školy (na základě zkušeností z výzkumů v diplomových pracích)
Autoři
KOLÁŘOVÁ, Ivana (203 Česká republika, garant)
Vydání
1. vyd. Brno, ŘEHULKA, E. (ed.) School and Health 21 2, od s. 387-396, 9 s. 2007
Nakladatel
Paido
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/00216224:14410/07:00021833
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
ISBN
978-80-7315-138-6
UT WoS
000264733100040
Klíčová slova česky
jazyková komunikace, spisovný jazyk, příznivá atmosféra pro rozvoj komunikačních schopností, komunikační perspektiva
Klíčová slova anglicky
communication; standard Czech; an atmosphere suitable for the promotion of communication skills; communication perspective
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 26. 2. 2010 16:06, PhDr. Ivana Kolářová, CSc.
V originále
Developing pupils communication skills in their mother tongue is one of the goals of elementary education. It is necessary to create an atmosphere that promotes such development; encouraging students to talk about various topics and lessening their fear of excessive criticism. However, reducing error correction should not lead to the teacher neglecting a pupils repeated misuse of language or resigning on eliminating formulation errors.
Česky
K úkolům základního vzdělávání patří i rozvíjení komunikačních schopností a kultivovaného vyjadřování v mateřském jazyce. Předpokladem je vytvoření takové atmosféry, která žáky k promluvám na různá témata ve výuce povzbuzuje a nevyvolává v nich obavy z nepřiměřeného kritizování. Omezení nadměrného opravování žákovy řeči by však nemělo znamenat stálé přehlížení opakovaných formulačních nedostatků a rezignaci na jejich odstraňování.
Návaznosti
MSM0021622421, záměr |
|