J 2006

A cross-cultural comparison of mobile gaming adoption: From the perspectives of consumer behavior

OKAZAKI, Shintaro, Javier ALONSO, Radoslav ŠKAPA a Ildefonso GRANDE

Základní údaje

Originální název

A cross-cultural comparison of mobile gaming adoption: From the perspectives of consumer behavior

Název česky

Kulturní porovnání využívání mobilních her zpohledu zákazického chování

Název anglicky

A cross-cultural comparison of mobile gaming adoption: From the perspectives of consumer behavior

Autoři

OKAZAKI, Shintaro (392 Japonsko), Javier ALONSO (724 Španělsko), Radoslav ŠKAPA (203 Česká republika, garant, domácí) a Ildefonso GRANDE (724 Španělsko)

Vydání

The Telecommunications Advancement Foundation Annual Research Report, Tokyo, Telecommunications Advancement Foundatio, 2006, 0918-7332

Další údaje

Jazyk

japonština

Typ výsledku

Článek v odborném periodiku

Obor

50200 5.2 Economics and Business

Stát vydavatele

Japonsko

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Odkazy

Kód RIV

RIV/00216224:14560/06:00031822

Organizační jednotka

Ekonomicko-správní fakulta

Klíčová slova anglicky

mobile commerce; mobile gaming; comparative survey

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 5. 5. 2011 20:51, doc. Ing. Radoslav Škapa, Ph.D.

Anotace

V originále

The global mobile game industry expects spectacular growth in the coming years. Ubiquitous entertainment has been drawing much attention from the "global youth" segment, which seeks innovative, efficient, and enjoyable pastimes. However, little is known about the adoption behavior of mobile games across cultures. This study aims to fill this gap, by examining the factors influencing mobile game adoption in the U.S.A., Japan, Spain and the Czech Republic.

Česky

Článek představuje výsledky srovnávací studie o hraní mobilních her a věnuje se motivům tohto hraní. Zkoumanými vzorky byli mladí lide z USA, Japonska, Španělska a České republiky.