2006
A cross-cultural comparison of mobile gaming adoption: From the perspectives of consumer behavior
OKAZAKI, Shintaro, Javier ALONSO, Radoslav ŠKAPA a Ildefonso GRANDEZákladní údaje
Originální název
A cross-cultural comparison of mobile gaming adoption: From the perspectives of consumer behavior
Název česky
Kulturní porovnání využívání mobilních her zpohledu zákazického chování
Název anglicky
A cross-cultural comparison of mobile gaming adoption: From the perspectives of consumer behavior
Autoři
OKAZAKI, Shintaro (392 Japonsko), Javier ALONSO (724 Španělsko), Radoslav ŠKAPA (203 Česká republika, garant, domácí) a Ildefonso GRANDE (724 Španělsko)
Vydání
The Telecommunications Advancement Foundation Annual Research Report, Tokyo, Telecommunications Advancement Foundatio, 2006, 0918-7332
Další údaje
Jazyk
japonština
Typ výsledku
Článek v odborném periodiku
Obor
50200 5.2 Economics and Business
Stát vydavatele
Japonsko
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Odkazy
Kód RIV
RIV/00216224:14560/06:00031822
Organizační jednotka
Ekonomicko-správní fakulta
Klíčová slova anglicky
mobile commerce; mobile gaming; comparative survey
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 5. 5. 2011 20:51, doc. Ing. Radoslav Škapa, Ph.D.
V originále
The global mobile game industry expects spectacular growth in the coming years. Ubiquitous entertainment has been drawing much attention from the "global youth" segment, which seeks innovative, efficient, and enjoyable pastimes. However, little is known about the adoption behavior of mobile games across cultures. This study aims to fill this gap, by examining the factors influencing mobile game adoption in the U.S.A., Japan, Spain and the Czech Republic.
Česky
Článek představuje výsledky srovnávací studie o hraní mobilních her a věnuje se motivům tohto hraní. Zkoumanými vzorky byli mladí lide z USA, Japonska, Španělska a České republiky.
Anglicky
The global mobile game industry expects spectacular growth in the coming years. Ubiquitous entertainment has been drawing much attention from the "global youth" segment, which seeks innovative, efficient, and enjoyable pastimes. However, little is known about the adoption behavior of mobile games across cultures. This study aims to fill this gap, by examining the factors influencing mobile game adoption in the U.S.A., Japan, Spain and the Czech Republic.