ŠIŠLÁKOVÁ, Monika. Podmínky výchovy v romských sociálně vyloučených rodinách a prevence delikvence romských adolescentů. Sociální práce/ Sociálna práca. Brno: ASVSP, 2005, roč. 2005, č. 4, s. 68-84. ISSN 1213-6204.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Podmínky výchovy v romských sociálně vyloučených rodinách a prevence delikvence romských adolescentů
Název česky Podmínky výchovy v romských sociálně vyloučených rodinách a prevence delikvence romských adolescentů
Název anglicky Conditions of Education in Socially Excluded Romany Families and Prevention of Romany Youth Delinquency
Autoři ŠIŠLÁKOVÁ, Monika (203 Česká republika, garant).
Vydání Sociální práce/ Sociálna práca, Brno, ASVSP, 2005, 1213-6204.
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor 50000 5. Social Sciences
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14230/05:00020129
Organizační jednotka Fakulta sociálních studií
Klíčová slova anglicky conditions of education; socially excluded Romany families; living situation; delinquent behaviour; Romany youth
Štítky conditions of education, delinquent behaviour, Living situation, Romany youth, socially excluded Romany families
Změnil Změnila: doc. PhDr. Monika Punová, Ph.D., učo 11547. Změněno: 10. 1. 2007 11:44.
Anotace
Autorka odpovídá na otázku: "Přispívají podmínky výchovy v sociálně vyloučených romských rodinách k potenciálnímu delikventímu chování romské mládeže?" Studie vychází ze 17 kvalitativních rozhovorů s prefesionály, kteří pracují se sociálně vyloučenými romskými dětmi a jejich rodinami. Teoretickými východisky jsou koncepty: (1)sociální exkluze; (2)životní situace; (3)delikvence mládeže. Stať je součástí rozsáhlejšího výzkumného projektu zaměřeného na analýzu různých aspektů životní situace sociálně vyloučených romských rodin, cílem je formulovat adekvátní strategie sociální práce pro překonání romské sociální exkluze.
Anotace anglicky
In this issay, author explore the question: "Are the conditions of education in socially excluded Romany families contribute to potentional delinquent behaviour of Romany youth?" The study is based on 17 qualitative interviews with professionals who are involved in working with socially excluded Romany children and their families. A theoretical background of study proceeds from the following concepts: (1)social exclusion; (2)living situation; (3)youth delinquency. The study is part of a larger research project aimed at analyzing different aspects of the living situation of socially excluded Romany families, with the goal to formulate adequate social work strategies to battle Romany social exclusion.
Návaznosti
GA403/03/1007, projekt VaVNázev: Sociální exkluze a inkluze v české společnosti
Investor: Grantová agentura ČR, Sociální exkluze a inkluze v české společnosti
VytisknoutZobrazeno: 24. 6. 2024 05:05