J 2005

Podmínky výchovy v romských sociálně vyloučených rodinách a prevence delikvence romských adolescentů

ŠIŠLÁKOVÁ, Monika

Základní údaje

Originální název

Podmínky výchovy v romských sociálně vyloučených rodinách a prevence delikvence romských adolescentů

Název česky

Podmínky výchovy v romských sociálně vyloučených rodinách a prevence delikvence romských adolescentů

Název anglicky

Conditions of Education in Socially Excluded Romany Families and Prevention of Romany Youth Delinquency

Autoři

ŠIŠLÁKOVÁ, Monika (203 Česká republika, garant)

Vydání

Sociální práce/ Sociálna práca, Brno, ASVSP, 2005, 1213-6204

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Článek v odborném periodiku

Obor

50000 5. Social Sciences

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14230/05:00020129

Organizační jednotka

Fakulta sociálních studií

Klíčová slova anglicky

conditions of education; socially excluded Romany families; living situation; delinquent behaviour; Romany youth
Změněno: 10. 1. 2007 11:44, doc. PhDr. Monika Punová, Ph.D.

Anotace

V originále

Autorka odpovídá na otázku: "Přispívají podmínky výchovy v sociálně vyloučených romských rodinách k potenciálnímu delikventímu chování romské mládeže?" Studie vychází ze 17 kvalitativních rozhovorů s prefesionály, kteří pracují se sociálně vyloučenými romskými dětmi a jejich rodinami. Teoretickými východisky jsou koncepty: (1)sociální exkluze; (2)životní situace; (3)delikvence mládeže. Stať je součástí rozsáhlejšího výzkumného projektu zaměřeného na analýzu různých aspektů životní situace sociálně vyloučených romských rodin, cílem je formulovat adekvátní strategie sociální práce pro překonání romské sociální exkluze.

Anglicky

In this issay, author explore the question: "Are the conditions of education in socially excluded Romany families contribute to potentional delinquent behaviour of Romany youth?" The study is based on 17 qualitative interviews with professionals who are involved in working with socially excluded Romany children and their families. A theoretical background of study proceeds from the following concepts: (1)social exclusion; (2)living situation; (3)youth delinquency. The study is part of a larger research project aimed at analyzing different aspects of the living situation of socially excluded Romany families, with the goal to formulate adequate social work strategies to battle Romany social exclusion.

Návaznosti

GA403/03/1007, projekt VaV
Název: Sociální exkluze a inkluze v české společnosti
Investor: Grantová agentura ČR, Sociální exkluze a inkluze v české společnosti