JANÍKOVÁ, Věra. Unterrichtsorganisation (Sozialformen) und Lernerautonomie beim Fremdsprachenlernen. Ergebnisse einer Pilotforschung. (Classroom Management and the Autonomous Learning in the Foreign Language Teaching. Pilot research.). In Brünner Hefte zur Didaktik, Sprach- und Literaturwissenschaft II. 1st ed. Brno: Masarykova univerzita, 2006, p. 43-58. ISBN 80-210-4214-1.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Unterrichtsorganisation (Sozialformen) und Lernerautonomie beim Fremdsprachenlernen. Ergebnisse einer Pilotforschung.
Name in Czech Organizační formy výuky a žákovská autonomie v cizojazyčné výuce. Pilotní výzkum
Name (in English) Classroom Management and the Autonomous Learning in the Foreign Language Teaching. Pilot research.
Authors JANÍKOVÁ, Věra (203 Czech Republic, guarantor).
Edition 1. vyd. Brno, Brünner Hefte zur Didaktik, Sprach- und Literaturwissenschaft II. p. 43-58, 16 pp. 2006.
Publisher Masarykova univerzita
Other information
Original language German
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 60200 6.2 Languages and Literature
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14410/06:00016300
Organization unit Faculty of Education
ISBN 80-210-4214-1
Keywords in English autonomy; constructivism; foreign language teaching and learning; research
Tags autonomy, constructivism, research
Tags International impact, Reviewed
Changed by Changed by: prof. PhDr. Věra Janíková, Ph.D., učo 1445. Changed: 13/1/2007 20:31.
Abstract
Příspěvek představuje autonomní učení z hlediska konstruktivismu a jako vyučovací princip. Zároveň prezentuje výsledky pilotního výzkumu zaměřeného na zjištění uplatňování autonomii podporujících výukových forem v cizojazyčné výuce.
Abstract (in Czech)
Příspěvek představuje autonomní učení z hlediska konstruktivismu a jako vyučovací princip. Zároveň prezentuje výsledky pilotního výzkumu zaměřeného na zjištění uplatňování autonomii podporujících výukových forem v cizojazyčné výuce.
Abstract (in English)
The article presents the autonomous learning from the point of view of constructivism and as a principle of teaching as well as the results of a pilot research which is concerned with the practice of various forms of classroom management in Czech schools, especially those that support autonomous learning.
Links
GA406/05/2107, research and development projectName: Autonomie v procesu učení a vyučování cizího jazyka
Investor: Czech Science Foundation, Autonomy in foreign language learning and teaching
PrintDisplayed: 17/5/2024 19:08