2006
Pedagogical Roots to Inclusion
VOJTOVÁ, Věra, Wolf BLOEMERS a David JOHNSTONEZákladní údaje
Originální název
Pedagogical Roots to Inclusion
Název česky
Pedagogická východiska inkluzivního vzdělávání
Autoři
VOJTOVÁ, Věra (203 Česká republika, garant), Wolf BLOEMERS (276 Německo) a David JOHNSTONE (826 Velká Británie a Severní Irsko)
Vydání
1. vyd. Berlin, 266 s. European Inclusion Studies, 2006
Nakladatel
Frank & Timme GmbH
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Odborná kniha
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Německo
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/00216224:14410/06:00031842
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
ISBN
3-86596-038-3
Klíčová slova česky
vzdělávání; komunikace; inetrvence; inkluze; vývoj; terapie; pedagogika
Klíčová slova anglicky
education;communication;cooperation;intervention;inclusion;development;therapy;isolation;support;assistance;subject orientation;life situation;orientation;community;self-determination;
Štítky
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 5. 3. 2010 18:21, doc. PhDr. Věra Vojtová, Ph.D.
V originále
The publication covers the theories and ideas about the pedagogical processes that have influenced inclusion in education across Europe. The content is built on the ideas of significant European pedagogues and the contexts at the present-day influences that have surrounded the inclusion of socially excluded groups of learners. The publication also reflects the contemporary state of educational inclusion and its position in relation to human life in society.
Česky
Publikace představuje přehled pedagogických teorií a směrů, které ovlivnily inkluzivní koncepty vzdělávání napříč Evropou. Text se opírá o myšlenky a učení významných evropských pedagogů a uvádí je do souvislostí se současnými inklusivními trendy ve vzdělávání sociálně vylučovaných žáků. Publikace také reflektuje současný stav inkluzivního vzdělávání s orientací na pozici člověka ve společnosti.