VOJTOVÁ, Věra, Wolf BLOEMERS and David JOHNSTONE. Pedagogical Roots to Inclusion. 1st ed. Berlin: Frank & Timme GmbH, 2006, 266 pp. European Inclusion Studies. ISBN 3-86596-038-3.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Pedagogical Roots to Inclusion
Name in Czech Pedagogická východiska inkluzivního vzdělávání
Authors VOJTOVÁ, Věra (203 Czech Republic, guarantor), Wolf BLOEMERS (276 Germany) and David JOHNSTONE (826 United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland).
Edition 1. vyd. Berlin, 266 pp. European Inclusion Studies, 2006.
Publisher Frank & Timme GmbH
Other information
Original language English
Type of outcome Book on a specialized topic
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Germany
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14410/06:00031842
Organization unit Faculty of Education
ISBN 3-86596-038-3
Keywords (in Czech) vzdělávání; komunikace; inetrvence; inkluze; vývoj; terapie; pedagogika
Keywords in English education;communication;cooperation;intervention;inclusion;development;therapy;isolation;support;assistance;subject orientation;life situation;orientation;community;self-determination;
Tags assistance, communication, community orienattion, cooperation, development, Education, intervention, isolation, life situation orientation, pedagogy, realtion dialogue, self-determined life, subject orientation, support, THERAPY
Tags International impact, Reviewed
Changed by Changed by: doc. PhDr. Věra Vojtová, Ph.D., učo 17410. Changed: 5/3/2010 18:21.
Abstract
The publication covers the theories and ideas about the pedagogical processes that have influenced inclusion in education across Europe. The content is built on the ideas of significant European pedagogues and the contexts at the present-day influences that have surrounded the inclusion of socially excluded groups of learners. The publication also reflects the contemporary state of educational inclusion and its position in relation to human life in society.
Abstract (in Czech)
Publikace představuje přehled pedagogických teorií a směrů, které ovlivnily inkluzivní koncepty vzdělávání napříč Evropou. Text se opírá o myšlenky a učení významných evropských pedagogů a uvádí je do souvislostí se současnými inklusivními trendy ve vzdělávání sociálně vylučovaných žáků. Publikace také reflektuje současný stav inkluzivního vzdělávání s orientací na pozici člověka ve společnosti.
PrintDisplayed: 21/5/2024 17:33